"Verlicht je energiefactuur - doe mee aan geneesmiddelenonderzoek", zo klinkt de opvallende reclameboodschap op de achterruit van bussen van De Lijn.
Volledig scherm
PREMIUM
"Verlicht je energiefactuur - doe mee aan geneesmiddelenonderzoek", zo klinkt de opvallende reclameboodschap op de achterruit van bussen van De Lijn. © RV

“Verlicht je energiefactuur, doe mee aan geneesmiddelenonderzoek!”: klachten over opvallende reclameboodschap op lijnbussen

Een opvallende boodschap siert de achterruit van bussen van De Lijn: wie het lastig vindt om z’n sterk gestegen energiefactuur te betalen, wordt aangemoedigd zich kandidaat te stellen om tegen betaling nieuwe medicijnen te testen. De campagne oogst onbegrip. JEP - de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame - onderzoekt twee klachten.

18 reacties

  • Yvan Lissens

    1 jaar geleden
    Ik snap de commotie niet. Niemand is verplicht om zich in te schrijven. De tenen worden steeds maar langer.
  • Eric Roeloffzen

    1 jaar geleden
    Dankzij het kudde gedrag zien firma's weeral een kans. Leve het prolitariaat, leren... doet men toch niet.
  • Yves Van Rossem

    1 jaar geleden
    Dus door testkonijn te spelen kan men z'n energierekening betalen ... Waarom dan de handel in organen ook niet promoten?
  • Ludo Van Campfort

    1 jaar geleden
    toch zal dit de realiteit worden voor heel velen onder ons , de strop rond onze nek begint echt heel fel te spannen
  • Thierry Vansweevelt

    1 jaar geleden
    Wat veel mensen niet weten is dat het DNA op hun sneltesten van de apotheek wordt gebruikt voor testen. Ze worden rijk van je data en jij hebt daar € 30 voor betaald.