Zalando/Baert Marc
Volledig scherm
© Zalando/Baert Marc

Theo Francken smalend over campagne Zalando die stereotypen wil doorbreken: “Lijkt me iets om terug te sturen”

Theo Francken heeft zich op Twitter smalend uitgelaten over een nieuwe campagne van webshop Zalando. Die wil de strijd aangaan met gedateerde culturele stereotypen omdat die “een van de grootste obstakels zijn voor diversiteit en vrijheid” en ze vervangen door ‘Zerotypen’. “Lijkt me iets om terug te sturen”, schrijft hij bij een campagnefoto van een jongen in een jurk.

85 reacties

  • Wendy De Vries

    2 jaar geleden
    Hopelijk komt zo iemand nooit meer aan de macht.
  • Mady Vermeulen

    2 jaar geleden
    De wereld draait inderdaad door. En nog geen beetje. Met dank aan op winst beluste kledingbedrijven zoals Salando. Wat die firma aanprijst is het toppunt van smakeloosheid.
  • Max Aereinck

    2 jaar geleden
    Illustreert vooral dat Francken niks beter te doen weet...
  • Stavros Kanakaris

    2 jaar geleden
    Waar moeit Francken zich mee? Nog altijd aan het twitteren als substituut voor beleidswerk?
  • Talia Geirnaert

    2 jaar geleden
    Ik geef hem toch ook gelijk, stop met de hele tijd ideeën in ieders hoofd te steken.
  1. Dubbelinterview Theo Francken en zijn zus Nathalie: "Soms denk ik: 'Theo, denk toch eens twee keer na’”
    PREMIUM

    Dubbelin­ter­view Theo Francken en zijn zus Nathalie: "Soms denk ik: 'Theo, denk toch eens twee keer na’”

    Hij is de politicus met Een Mening - en maar al te vaak leidt die mening tot een rel in de Wetstraat. Zij is de economiste die in Washington als plaatsvervangend directeur bij de Wereldbank de armoede in ontwikkelingslanden bestrijdt. Maar Theo (41) en Nathalie (42) zijn ook broer en zus, en dat levert pittige discussies op. "Ik luister altijd naar wat ze zegt, maar soms ben ik niet bereid om te doen wat zij zegt."