Harold Versteeg, Hollandse Hoog/Belga
Volledig scherm
© Harold Versteeg, Hollandse Hoog/Belga

Straal wordt verkleind: “Laadpaal op maximaal 250 meter van uw woning”

Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve ­kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) verkleint die tot 250 meter. Dat schrijven de kranten van Mediahuis maandag.

137 reacties

  • bob jansens

    4 maanden geleden
    het plaatsen van laadpalen is GEEN taak voor de overheid. Benzinestations weerden destijds ook niet gesubsidieerd. Als laadpalen niet rendabel zijn dan is er in een economisch systeem geen plaats voor die technologie
  • Bruno Croonen

    4 maanden geleden
    Als ik het goed begrijp krijgen de eigenaars van een EV het privilege om als enige de weinige parkeerplaatsen in de stad te mogen gebruiken. Zelfs mindervaliden met een parkeerkaart hebben die luxe niet om in een straal van 250 m te kunnen parkeren. Of moeten ze dan maar een elektrische wagen kopen?
  • Pierre Vaneylen

    4 maanden geleden
    Langs de laadpaal plaatsen we een windmolen, want het net kan de stroom niet leveren...
  • christian peeters

    4 maanden geleden
    Een laadpaal om de 250 meter met een subsidie van in totaal 8,4 miljoen euro, ik heb het nog niet uitgerekend maar dat lijkt mij wel heel weinig per laadpaal mevrouw de minister !
  • Geert Tamsyn

    5 maanden geleden
    Ondergronds is perfect, steeds meer ondergrondse parkings krijgen steeds meer laadpunten. Dringend veel minder mensen, concreet voorstel? Dringend minder auto’s lijkt me realistischer.