Illustratiefoto.
Volledig scherm
Illustratiefoto. © BELGA

Spoorwerken in Brussel-Zuid: tientallen treinen geschrapt of omgeleid, 27.000 pendelaars getroffen

Door werkzaamheden aan de seininrichting van Brussel-Zuid zal het treinaanbod van en naar de hoofdstad vanaf vandaag beperkt worden tijdens de ochtend- en avondspits. Nog tot 11 november zullen elke werkdag 12 piekuurtreinen geschrapt worden. Bovendien wordt ook het traject van 35 piekuurtreinen beperkt of aangepast. De aanpassingen aan de dienstregeling zullen gevolgen hebben voor naar schatting 27.000 reizigers die gebruikmaken van de piekuurtreinen: 13.500 reizigers in de ochtendspits en evenveel in de avondspits. 

8 reacties

  • yvan de strijcker

    1 jaar geleden
    Openbaar vervoer : ramp op wielen en klantonvriendelijk. Betalende parking, trein te laat, afgeschaft of juist te vroeg weg. Dikwijls verouderd materieel en zoals vee vervoerd. Ik denk dat die Bart crols zelf de trein niet neemt. Bij NMBS durven ze de waarheid al eens geweld aandoen om alles mooi te praten
  • Johnny L Verhoeven

    1 jaar geleden
    Als aan de weg gewerkt wordt, zijn de files ook langer.
  • Erik Moens

    1 jaar geleden
    Zondigt mr. I. Godefroot niet zwaar tegen Regel 4? Hij beledigt en pest élke pendelaar die naar Brussel moet! Dat kan dus?
  • Paul Boutsen

    1 jaar geleden
    In éénzelfde nieuwsbulletin: grote problemen met de Lijn en met het spoor. Toevallig twee overheidsbedrijven gerund door politiek benoemden. Wat zei men ook weer op de regeringsverklaring over mobiliteit, behalve over verdoken belastingen?
  • Ronn Van Cauwenberge

    1 jaar geleden
    En waarom konden deze werken niet uitgevoerd worden tijdens de zomervakantie? Tsssss
  1. Bus daagt weer niet op: Lander (16) verplicht om twee uur naar school te wandelen

    Bus daagt weer niet op: Lander (16) verplicht om twee uur naar school te wandelen

    Bussen van De Lijn die véél te laat of gewoon niet komen opdagen: ook in Oelegem kennen ze het probleem maar al te goed. Voor inwoonster Leen De Wachter is de maat zelfs vol: haar dochter moet elke dag om half 6 opstaan om op tijd op school te geraken, en haar zoon moest dinsdag nog twee uur naar school stappen omdat zijn bus opnieuw afgeschaft was. “En dat terwijl ik jaarlijks een abonnement van meer dan 200 euro betaal!”, zegt Leen.
  2. Geen Gentse Feesten, wel ‘knaldrangfonds’ van 1 miljoen euro voor volledige zomerprogrammatie: “We maken het zo bruisend mogelijk”
    Gent

    Geen Gentse Feesten, wel ‘knaldrang­fonds’ van 1 miljoen euro voor volledige zomerpro­gram­ma­tie: “We maken het zo bruisend mogelijk”

    Geen Gentse Feesten, maar wel zoveel mogelijk gecontroleerd feesten. Dat is wat de stad Gent wil doen, de komende zomer. Daarom is er alvast 1 miljoen euro gestoken in een ‘knaldrangfonds’, om iedereen die wil de mogelijkheid te geven om kleinere evenementen in openlucht te organiseren volgens de coronamaatregelen. Ook komt er weer camerabewaking in de binnenstad, van 1 mei tot eind oktober.
  3. De spoorwerken die Brussel maand lang zullen teisteren: wat betekent dit voor de reiziger?
    PREMIUM

    De spoorwer­ken die Brussel maand lang zullen teisteren: wat betekent dit voor de reiziger?

    Ingrijpende werken op de drukste as van ons spoornetwerk zullen het Brusselse treinverkeer in de herfst ernstig verstoren. Vooral tijdens de spits dreigt voor tienduizenden pendelaars vanaf half oktober een maand lang chaos. De kwestie vertroebelt ook de relatie tussen Infrabel en de NMBS. Waar en wanneer wordt gewerkt, wat betekent dit voor de reiziger en kon dit niet beter georganiseerd? De meeste vragen beantwoord.
  4. Brusselse stadstol kan pendelaars tot meer dan 1.000 euro per jaar kosten
    PREMIUM

    Brusselse stadstol kan pendelaars tot meer dan 1.000 euro per jaar kosten

    Alles komt terug. Ook de stadstol. Het mag middeleeuws klinken, de nieuwe Brusselse regering wil wagens die het gewest binnenrijden nog deze legislatuur doortochtgeld doen betalen. De tarieven liggen nog niet vast, maar volgens voorbereidend onderzoek kan de rekening voor de modale pendelaar al snel op te lopen tot boven de duizend euro per jaar. Bedoeling is dan ook hem of haar uit de auto te jagen. De Brusselse regering blijft wel voorstander van een slimme kilometerheffing voor heel het land, zodat ook de Vlaamse automobilist wordt gecompenseerd.
  1. Kürt Rogiers schreef pikante liefdes­brie­ven aan zijn eerste lief
    Play
    Later Als Ik Groot Ben

    Kürt Rogiers schreef pikante liefdes­brie­ven aan zijn eerste lief

  2. Daarom mag je natte doekjes nooit doorspoelen
    Play
    De Vuilste Jobs van Vlaanderen

    Daarom mag je natte doekjes nooit doorspoe­len