Pakje geleverd in je living, ook al ben je niet thuis: bpost test bezorging via slim slot
Bpost heeft samen met onlinewinkel Zalando technologie uitgetest waardoor koeriers pakjes in huis kunnen afleveren, ook al is de bewoner niet thuis. Via een app en een slim slot kan de klant de deur openen vanop afstand. Een algemene invoering van de dienst is echter niet voor meteen, benadrukt bpost.
De test begon met een bevraging bij 750 online shoppers. De helft van hen gaf volgens bpost aan vertrouwen te hebben in rechtstreekse leveringen in huis. Vervolgens kregen enkele tientallen gezinnen in de regio Antwerpen een slim deurslot.
Wanneer de koerier op het adres toekomt, duwt hij op de slimme deurbel, die verbonden is met de telefoon van de klant. De klant opent de deur vanop afstand en de koerier legt vervolgens het pakje in huis en sluit de deur. Volgend jaar gaat bpost het systeem ook testen in appartementen.
Niet voor nu
Een algemene invoering van de leveringen in huis is echter niet voor meteen, benadrukt het postbedrijf. "Op dit moment is de markt niet overspoeld met slimme deurbellen, maar op een bepaald moment zal die technologie wel ingeburgerd zijn", zegt woordvoerster Barbara Van Speybroeck.
"Daar moeten wij klaar voor zijn. Daarom gaan we nu al na wat de klant verwacht, hoeveel tijd het proces inneemt en wat de uitdagingen zijn. Een belangrijke uitdaging is bijvoorbeeld hoe je ervoor zorgt dat de poes niet naar buiten loopt.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
SOS pakketje: helemaal klaar voor Black Friday, alle rechten en plichten over online pakjes bestellen
Bpost en andere koerierdiensten draaien deze week overuren, want Black Friday met zijn grote kortingen komt eraan. Mag een koerier mijn pakje bij de buurman afgeven? Wat als hij het aan mijn voordeur achterlaat en de hond van de buren graait het mee? En wie betaalt de verzendkosten als het geleverde artikel kapot is? We zochten samen met bpost en Test-Aankoop naar de antwoorden op alle vragen over deze grote pakjesweek. -
Bewoner installeert slimme deurbel, die hem vervolgens niet meer binnenlaat. De reden is verbazend
Een slimme deurbel die een Twittergebruiker onlangs installeerde, heeft té goed werk geleverd. In die mate dat de bewoner die het systeem zelf had geïnstalleerd, niet meer naar binnen kon. De reden waarom de deur toe bleef is best wel hilarisch, getuigde de Amerikaan B.J. May. -
HLN Shop
"Ga niet te vroeg naar bed en eet geen chocolade": vijf tips van de slaapspecialist voor een betere nachtrust
Lig jij wel eens te woelen in bed en/of heb je het moeilijk er ‘s ochtends uit te komen? Slaapproblemen kunnen op termijn zwaar doorwegen op je gemoed en gezondheid. Word je geplaagd door een ontregelde nachtrust, schiet psycholoog en slaapspecialist Annelies Smolders te hulp. Met haar groepspraktijk Huis Midori reikt de ervaringsdeskundige slaapexpertise en therapie op maat aan, en dat doet ze nu ook online met de masterclass ‘Beter Slapen’. HLN Shop kreeg alvast vijf helpende tips. -
-
Livios
Kan je nu nog een airco laten plaatsen voor de zomer? Zo zit het met de wachttijden
Wie deze zomer niet wil puffen in een veel te warm huis, kan investeren in een airco of lucht-luchtwarmtepomp. Dat is een effectieve manier om de temperatuur binnenshuis het hele jaar door comfortabel te houden. In de zomer worden de kamers gekoeld en ontvochtigd en tijdens de winter doet de lucht-luchtwarmtepomp dienst als energiezuinige elektrische bijverwarming. Maar hoe zit het met de wachttijden voor die aircotoestellen? Ben je hopeloos te laat als je er nog eentje wil voor de zomer? Bouwsite Livios vroeg het aan Lieven Verstaen van Daikin. -
12 trendtassen die je lentegarderobe een instant stijlupgrade geven
Is je kleerkast toe aan een lente-update? Met een hippe handtas geef je zelfs de meest eenvoudige outfit een makkelijke stijlboost. Een tas in maanvorm, met opvallende schakels, in een verrassend vierkant formaat of met een flinke portie blingbling? Deze handtassentrends sieren de catwalks en kan je zo kopiëren. -
Waarom we meer shoppen als we gestresseerd zijn
Toegegeven, de shopper’s high is ons niet vreemd - zelfs van de verzendbevestiging alleen raken wij al in extase. Toch laten we ons vooral tot allerlei moois verleiden na een stressvolle dag. Maar hoe komt het dat shoppen ons gelukkiger maakt, en wanneer is ons koopgedrag niet meer gezond? -
1 euro voor een postzegel: prijs stijgt volgend jaar met maar liefst 15 procent
De prijs van een prior postzegel stijgt op 1 januari met 14,9 procent tot 1 euro. Dat meldt het Belgische Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie, dat de verhoging heeft goedgekeurd. De nieuwe non-priorzegel zal 0,95 euro kosten. Vandaag kost een postzegel nog 0,87 euro.
16 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerPeter Janssen
Patrick Bockstael
Herwig Laenen
MIEKE BLAUWENS
Edmond Dillien