Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) en PS-voorzitter Paul Magnette.
Volledig scherm
Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) en PS-voorzitter Paul Magnette. © Belga

Overleg slimme kilometerheffing in Brussel zal opgestart worden, verzekert Vervoort: “Wie moet men hier nu geloven?”

Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) is niet van plan om het werkschema voor het project SmartMove in vraag te stellen. SmartMove voorziet de invoering van een slimme kilometerheffing na overleg met een aantal actoren en de andere regeringen. "Ik staat borg voor het regeerakkoord en het is in die context dat ik mijn functie als minister-president uitoefen", zei Vervoort vanmiddag tijdens het vragenuurtje in het Brussels Parlement.

18 reacties

  • ivan de ridder

    2 maanden geleden
    Ik stel voor dat elke Brusselaar een tol betaald vanaf hij/zij Brussel uitrijdt met een voertuig én een bijkomende toelage bij elke provinciegrens die ze oversteken en andere stad die ze binnenrijden. Dit soort pesterijen zal nogmaals mensen en bedrijven wegjagen uit Brussel.
  • Gino Denil

    2 maanden geleden
    We betalen verkeersbelasting om over het hele grondgebied van het land te rijden. Maar dat wordt steeds kleiner. In bepaalde zones mag men niet meer, in andere niet met oudere wagens en straks moet je extra betalen om in andere gewesten te rijden. Uiteindelijk zal je alleen nog voor die belasting op de parking mogen rijden in het eigen gewest. Tot de lokale dorpspolitici ook hun eigen taks uitvinden. Laten we hopen dat hij in de garage mag blijven staan zonder extra taks.
  • Arthur Tchikaya

    2 maanden geleden
    Toch even de klok juist zetten. Vlaanderen Wallonië en Brussel hadden een akkoord bereikt over de kilometerheffing in 2012 voor vrachtverkeer. Later volgt het privé verkeer. Wallonië met een wegenvignet, Vlaanderen met een slimme kilometerheffing, tot Ben Weyts plots zijn kar draaide (verkiezingen in 't zicht) en Brussel een systeem dat inpikte op het voorziene Vlaamse. Brussel is van de drie verder blijven werken aan een systeem. De twee anderen staan stil en verwijten nu Brussel vooruitgang.
  • Leonarda Van Opbroecke

    2 maanden geleden
    Die heffing heeft toch niets met milieu te maken. Alle niet Brusselaars gaan de autotaks van de Brusselaars betalen. De Brusselaars kunnen zich zo de zwaarste wagens met de meeste uitstoot aanschaffen.
  • Els Martin

    2 maanden geleden
    Het is eerder expensive move ipv smart move...
  1. Tate en Philip konden geen kinderen krijgen. Toen adopteerden ze een embryo
    Play

    Tate en Philip konden geen kinderen krijgen. Toen adopteer­den ze een embryo

  2. Gezin ontdekt wie eten van kat altijd komt stelen
    Play

    Gezin ontdekt wie eten van kat altijd komt stelen