© Bart Leye
Volledig scherm
© © Bart Leye

Nu al recordaantal klachten over stiptheid bij De Lijn: “Er moeten serieuze alarmbellen gaan rinkelen”

Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de 14.000 klachten vorig jaar. In dezelfde periode werden er 151.760 ritten afgeschaft, tegenover 200.000 afgeschafte ritten in heel 2018. Dat antwoordde Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) in het Vlaams Parlement op vragen van Els Robeyns (sp.a) en Jos D'Haese (PVDA). 

32 reacties

  • Dirk Dom

    2 jaar geleden
    Eigenlijk liggen een groot deel van de oplossingen zo maar voor het grijpen. Laat GEEN bussen of trams LEEG van en naar hun steltplaats rijden. Bussen die BVB in Oostmalle of Turnhout hun steltplaats hebben mogen vanuit Antwerpen niet terug leeg rijden. Laat de chauffeurs tijdelijk vrijwillig enkele overuren doen, tot het personeelstekort is opgelost. En weer vrijwillig: laat jonggepensioneerden enkele uurtjes per dag bijklussen. En er zijn volgens mij genoeg vrijwilligers om enkele ritten te do
  • GUNTER ORTMANN

    2 jaar geleden
    Enkel nog ruimte voor bedrijfswagens op de weg? Daar blijven de grote firma's van profiteren. De gewone mens blijft in de kou staan...
  • Lutgarde De Gieter

    2 jaar geleden
    Je zal maar afhangen van het openbaar vervoer om op je werk te geraken. En dan maar zeggen dat er meer mensen aan het werk moeten! Dat is een vicieuze cirkel! Het één gaat niet zonder het ander. En dan maar zeggen dat we meer het openbaar vervoer moeten nemen terwijl de mensen elke dag in de kou blijven staan. Waar gaat dat nog eindigen. En dat in 2019 de eeuw van de vooruitgang.
  • danny janssens

    2 jaar geleden
    het is toch duidelijk wat NVA wil. Door minder te investeren worden eerst minder rendabele trajecten afgestoten tot alleen de meest rendabele trajecten overblijven. Dan gaat men proberen die trajecten aan de prive te verkopen en de ongemakken van de reiziger zal nva een zorg wezen
  • vanzeir guy

    2 jaar geleden
    Het slecht organiseren van het openbaar vervoer is een politieke keuze. Veel file zijn veel inkomsten voor de staat via belasting op brandstof. Verder kan men dan nodeloos veel wegen bij aanleggen die ook in snel tempo vol verkeer raken. Er zijn tal van mogelijkheden om het verkeer te verminderen en mensen op een vlottere manier zich te laten verplaatsen.
  1. IJsbeer voelt zich in haar nopjes in bad vol... ijs
    Play

    IJsbeer voelt zich in haar nopjes in bad vol... ijs

  2. Kenny V. werd ten onrechte beschuldigd van pedofilie: "Mijn vriendin vertrok meteen met onze baby”
    Play

    Kenny V. werd ten onrechte beschul­digd van pedofilie: "Mijn vriendin vertrok meteen met onze baby”