Illustratiebeeld.
Volledig scherm
Illustratiebeeld. © Tiene Carlier

NMBS moet meer vroege en late treinen garanderen

De NMBS moet ervoor zorgen dat er meer treinen rijden op vroege en late uren en tijdens het weekend, en dat er een minimaal onthaal is in elk station. Dat blijkt uit een lijst met eisen voor het nieuwe beheerscontract met de spoorwegmaatschappij die de federale ministerraad heeft goedgekeurd. ‘De Morgen’ kon het document inkijken, zo schrijft de krant vandaag.

23 reacties

  • bob jansens

    1 maand geleden
    meer goederentreinen, maar in quasi alle stations zijn de faciliteiten om goederen te behandelen doorheen de jaren afgebroken (geen uitwijksporen meer, geen loskades,...). Wel frappant dat net een ecolo minister uit de regering Decroo met deze ideeën komt, want de afbouw van het goederenverkeer is zo'n 40 jaar geleden gestart toen papa Decroo minister van spoor was; en het was ecolo minister Durant die het regionale goederenverkeer de echte doodssteek gaf door het ABX-plan te kelderen
  • bob jansens

    1 maand geleden
    een beheerscontract voor de komende 10 jaar, maw de volgende regering(en) zitten opgescheept met deze vivaldi creatie...
  • bob jansens

    1 maand geleden
    typisch voor groene politici: ideologie is belangrijker dan de mensen of de economie. De groenen zijn tegen vliegverkeer, dus moeten er meer internationale treinen komen. Lovenswaardig, ware het niet dat het huidige spoornet reeds onvoldoende capaciteit en onvoldoende spoorlijnen telt om een deftig binnenlands treinaanbod te leveren. Maar investeringen in extra binnenlandse spoorlijnen is voor groenen blijkbaar geen optie; investeren in extra capaciteit op bestaande lijnen ook niet...
  • Hans Mannaerts

    1 maand geleden
    Aan allen die hier prediken voor privatisatie. Ga eens over het kanaal kijken. In het VK zijn de spoorwegen geprivatiseerd. De subsidies van de overheid zijn er op de 30 jaar sinds privatisatie meer dan verviervoudigd, de stiptheid op vele lijnen is er om te huilen en de prijs van een ticket of abbonement kan je bijna onbetaalbaar noemen. Neen, privatisatie is niet de oplossing.
  • Erwin De Meyer

    1 maand geleden
    Nog meer treinen ? Het net is nu al verzadigd .
  1. Voorlopig bewindvoerder vraagt faillissement aan voor vzw Let's Go Urban, ex-werknemer haalt uit: “Stadsbestuur heeft gekregen wat het wou”
    Antwerpen
    76

    Voorlopig bewindvoer­der vraagt faillisse­ment aan voor vzw Let's Go Urban, ex-werknemer haalt uit: “Stadsbe­stuur heeft gekregen wat het wou”

    De voorlopige bewindvoerder van vzw Let’s Go Urban heeft officieel het faillissement aangevraagd. Dat heeft zij bevestigd aan VTM NIEUWS. Het Antwerpse jongerenproject van Vlaams Parlementslid Sihame El Kaouakibi heeft geen geld meer en dus is een faillissement volgens de bewindvoerder nog de enige optie. “Er is geen toekomst meer voor het urban verhaal. De stad heeft gekregen wat ze wilde”, klinkt het bij de vzw Let’s Go Urban.
  2. Weekendavond voor de buis? Dit zijn de beste nieuwe films en series in streamingland

    Weekend­avond voor de buis? Dit zijn de beste nieuwe films en series in streaming­land

    Wekelijks schuimt onze redactie de verschillende streamingplatformen af, op zoek naar de beste nieuwe films en series voor het weekend. Wat staat er deze week op onze menu? Een iconische hereniging van wereldberoemde superhelden op Streamz, een psychologische thriller met tweevoudig Golden Globe-winnares Amy Adams op Netflix en het onvertelde verhaal van de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog op Prime Video. Laat dat regenweer maar komen, wij kruipen alvast voor ons scherm.
  1. 106-jarige Valdemar slaat 17 jaar jongere vrouw aan de haak in rusthuis
    Play

    106-jarige Valdemar slaat 17 jaar jongere vrouw aan de haak in rusthuis

  2. Hond houdt toeristen voor de gek
    Play

    Hond houdt toeristen voor de gek