Vaak blijven wagens die allang volgeladen zijn gewoon staan, waardoor de rotatie aan laadpalen veel te laag ligt.
Volledig scherm
PREMIUM
Vaak blijven wagens die allang volgeladen zijn gewoon staan, waardoor de rotatie aan laadpalen veel te laag ligt. © Wannes Nimmegeers

Nieuwe verkeerswet verbiedt niet dat volgeladen auto uren blijft staan: gemeenten moeten ‘laadpaalklevers’ zelf aanpakken

Wie op een laadparking parkeert, moet vanaf 1 oktober zijn voertuig aansluiten op een laadpaal. Daarmee wil de overheid ‘creatief gratis parkeren’ sanctioneren. Maar moet je ook een GAS-boete van 58 euro betalen wanneer je auto volgeladen op het laadpunt blijft staan? We zochten uit hoe ‘laadpaalkleven’ nu precies wordt aangepakt.

27 reacties

  • Gino Denil

    2 maanden geleden
    Door het tekort aan stroom worden kolen en gascentrales terug in gebruik genomen. Dus elektrisch rijden is helemaal niet meer milieuvriendelijk. En met een stroomprijs gekoppeld aan de gasprijs ook niet meer goedkoper. De wagen is wel veel duurder en roest nu in sneltempo weg omdat bespaard wordt op metaaldikte, galvanisatie en lak als compensatie voor het batterijgewicht.
  • bruno draulans

    2 maanden geleden
    Ik kan een EV aansluiten op een openbare laadpasl en die een maand laten aqn hangen. Wettelijk kunnen ze mkj niks doen dan. In Rotterdam is dat al gebeurd. Die mensen hingen hun wagen aan een paal en gingen een maand op reis. Politie kon niks doen. Wettelijk in orde.
  • Leonarda Van Opbroecke

    2 maanden geleden
    Wie heeft er last van?Toch maar enkel die zelf een EV heeft? Die parkeerplaatsen zijn ook afgenomen voor wagens met andere brandstoffen. En die betalen wel wegentaks. Milieuvriendelijker zijn die wagens al zeker niet. Bijkomend dat ons Tinne nog enkel energie wil opwekken met gascentrales ipv kerncentrales. Verzin eer je begint ipv je blind te staren op subsidies.En laden op werk is bij sommige werkgevers al gedaan.Nog effe en de straten liggen vol verlengdraden van wie geen garage heeft.
  • Wendy Vandereyken

    2 maanden geleden
    Oplossing is een benzinewagen kopen, dan heb je dat probleem niet.
  • Jeroen Custers

    2 maanden geleden
    Electrische wagens verbieden, we moeten met z'n allen 10% minder electriciteit gaan gebruiken, dus een verbod op Electrische wagens, fietsen en steps is al een goed begin.
  1. Streamz lanceert trailer van nieuwe docu 'Is Crypto het Nieuwe Goud?’, van zelfde makers als ophefmakende ‘FIRE’
    Play
    TV

    Streamz lanceert trailer van nieuwe docu 'Is Crypto het Nieuwe Goud?’, van zelfde makers als ophefmaken­de ‘FIRE’

    Streamz lost de trailer van de vierdelige documentairereeks ‘Is crypto het nieuwe goud?’ De reeks volgt negen Vlamingen en vier experten in de mysterieuze wereld van cryptovaluta en NFT’s. Ze geven elk een kritische blik op de unieke en bijzondere digitale munt. Maak kennis met de crypto-aanhangers die hun succes en tegenslagen delen. “In 2017 hebben we al onze bezittingen verkocht en dan zijn we voor bitcoin gegaan", klinkt het bij Didi Taihuttu.