RV
Volledig scherm
© RV

Moeder betaalt zoon terug die eten uit Syrisch restaurant voorschoot. Payconiq vindt haar melding ‘Syrië’ verdacht

Een onschuldige mededeling bij een online betaling kan verregaande gevolgen hebben. Vraag dat maar aan Chris Van Thielen en haar zoon Joris. Chris betaalde via Payconiq 100 euro aan haar zoon, het bedrag van een maaltijd uit een Syrisch restaurant dat hij had voorgeschoten. De bijhorende boodschap luidde ‘Syrië’. Niet veel later ontving Joris volgend bericht: “Graag horen wij van u de reden van deze betaling”. Payconiq by Bancontact bevestigde in ‘De Inspecteur’ op Radio 2 dat mededelingen bij betalingen gemonitord worden.

4 reacties

  • Albert Imbrechts

    6 maanden geleden
    Dit bewijst alleen dat we als consument ook een verantwoordelijkheid dragen. Hier valt banken, overheid of andere officiële instanties niets te verwijten. Welke snul vermeldt 'Syrië' bij een betaling, aub zeg.
  • Patrick Van Assche

    6 maanden geleden
    "Werkt de klant nu eenmaal sneller mee met dat taalgebruik" ? Deze klant alvast niet. Door "dat taalgebruik" ga ik net op mijn achterste poten staan. Vanaf nu alle overschrijvingen met het woord "Syrië".
  • Ivan Willems

    6 maanden geleden
    Stel dat ik een overschrijving doe met de mededeling: Duizend bommen en granaten. Dan staan binnen het half uur de speciale eenheden aan mijn deur of wat!!! Wij zouden beter de overheid in het oog houden met hun gesjoemel en graaicultuur.
  • Benny Verhamme

    6 maanden geleden
    Ja geen ramp zeker. En zet er vooral nog eens bij hoe het werkt, dan weten die mannen hoe ze het moeten omzeilen. En die gaan echte beschrijvingen gebruiken hé. Ze zullen niet zetten betaling voor bom. Man wat is de overheid toch naïef.