Paul Magnette.
Volledig scherm
Paul Magnette. © Photo News

Magnette opent aanval op klassieke bedrijfswagen: enkel nog elektrische bedrijfsauto’s vanaf 2023

In de onderhandelaarsnota van federaal informateur Paul Magnette (PS) zit een drastische hervorming van de bedrijfs- en salariswagens. Dat schrijft De Tijd vandaag.

803 reacties

  • Pieter Van Ceunebroeck

    1 jaar geleden
    Vaderke staat verdient al MEER dan genoeg aan de auto! De koe is al uitgemolken en neen heb geen leasewagen!
  • Geert Tamsyn

    1 jaar geleden
    EV op hernieuwbare elektriciteit zijn al milieuvriendelijker vanaf 30.000 km (bron: ADAC). 4 op de 10 gezinnen in België hebben groene stroom, potentieel om miljoenen EV milieuvriendelijk op te laden. 1kW voor een EV vervangt 3kW energie geproduceerd met altijd vervuilende fossiele brandstoffen voor een brandstofwagen. Kom dus niet vertellen dat EV niet milieuvriendelijker zouden zijn.
  • Hendrik Patyn

    1 jaar geleden
    Het onnozelste is, dat elektrische wagens helemaal niet milieuvriendelijker zijn. Er is al meer co2 voor de produktie, en ze rijden op nucleaire elektriciteit of op basis van fossiele brandstoffen, want de groene elektriciteit is al opgebruikt voor de dagdagelijkse toepassingen. Door mensen verblindt van het groen in hun ogen en een hoop goeie commercanten creër je een hype, waar blijkbaar veel dommeriken in lopen, en blijkbaar behoren enkele Waalse politiekers ook tot die groep. .
  • anna vandenberg

    1 jaar geleden
    De goedkope vliegtuigreizen kosten mij ook geld, ik ga niet op reis, voetbal kost mij ook geld en ik ga nooit naar de voetbal, maw niets is gratis, maar het verschil is, een bedrijfswagen krijg je al je gaat werken, maar de misbruiken moeten aangepakt worden, de brandstof voor privé gebruik betaal je zelf. Jonge gezinnen krijgen financieel wat meer ademruimte vooral de mensen die aan een laag loon werken als die kunnen kiezen tussen opslag of een auto en die zijn meer dan je denkt.
  • Geert Tamsyn

    1 jaar geleden
    Kevin Verelst, als het systeem van bedrijfswagens zo succesvol is, dan is dat omdat zowel werkgever als werknemer er hun voordeel mee doen: de werknemer betaalt minder belastingen op dat deel van de verloning, de werkgever minder patronale bijdragen. En als er iemand voordeel doet, dan betaalt iemand anders daarvoor: het systeem slaat een gat in de inkomsten van de staat a rato van 4 miljard per jaar, te dichten door alle belastingbetalers. Plus 1 miljard per jaar voor files en luchtvervuiling.
  1. Op zoek naar een nieuwe auto? Diesel, hybride, of toch maar géén? Experts geven hun visie
    PREMIUM

    Op zoek naar een nieuwe auto? Diesel, hybride, of toch maar géén? Experts geven hun visie

    De normen in de lage-emissiezones van Antwerpen en Gent worden vanaf 1 januari 2020 strenger. Maar liefst 17 procent van alle wagens in Vlaanderen zijn dieselwagens die niet meer zullen voldoen aan die normen, zegt autosectorfederatie Febiac. Ook aan een nieuwe auto toe? Drie experts geven mee waarop u moet letten als u straks in de showroom staat. Over een ding zijn ze het roerend eens: een eenduidige lijn is in het beleid van de overheid niet te vinden.
  2. Lorin Parys na uithaal Bart Somers: “Weet niet wat Open Vld nu bezielt en hoop dat we vanaf morgen weer aan één zeel kunnen trekken”

    Lorin Parys na uithaal Bart Somers: “Weet niet wat Open Vld nu bezielt en hoop dat we vanaf morgen weer aan één zeel kunnen trekken”

    “Een blinde kan zien” dat N-VA geen deel wil uitmaken van een volgende federale regering en absoluut naar de oppositie wil. Dat heeft Vlaams minister Bart Somers (Open Vld) zondag verklaard bij VTM Nieuws. “Zij hebben een traject en een geschiedenis van het weglopen van hun verantwoordelijkheid op federaal vlak”, klonk het fors. Met die woorden lijkt Somers het pad te effenen voor een paarsgroene meerderheid. “Het is opmerkelijk dat ze ons aanvallen, want de sleutel ligt bij Open Vld”, reageert Lorin Parys, ondervoorzitter van N-VA.
  3. Ontsnap even aan de realiteit: de beste 5 sciencefictionseries om te streamen

    Ontsnap even aan de realiteit: de beste 5 sciencefic­ti­onse­ries om te streamen

    Door de toevoeging van HBO Max werd het aanbod van Streamz afgelopen maandag uitgebreid met enkele kleppers van formaat, met sciencefictionserie ‘Raised by Wolves’ van ‘Alien’-regisseur Ridley Scott als uitschieter. De ideale gelegenheid – als u het ons vraagt – voor een overzicht van de strafste sf-reeksen uit streamingland. Denk maar aan de opstand van de machines in ‘Westworld’ (Streamz), ‘Star Wars’-magie in ‘The Mandalorian’ (Disney+), het gekoloniseerde zonnestelsel uit ‘The Expanse’ (Prime Video) en het postapocalyptische ‘Travelers’ (Netflix).
  1. Axel Daeseleire heeft goed nieuws voor de burgemees­ter van Sint-Niklaas
    Play
    Erfgenaam Gezocht

    Axel Daeseleire heeft goed nieuws voor de burgemees­ter van Sint-Niklaas

  2. Stofhoos raast over snelweg en sleurt metalen dak op de baan
    Play

    Stofhoos raast over snelweg en sleurt metalen dak op de baan