PS-voorzitter Paul Magnette
Volledig scherm
PS-voorzitter Paul Magnette © Photo News

Magnette: “Gekibbel tussen Franstalige en Vlaamse liberalen wijst op situatie die erg gespannen aan het worden is”

"Het gekibbel tussen Franstalige en Vlaamse liberalen duidt erop dat men het beu is van op een bepaalde manier aan politiek te doen. De PS geeft de voorkeur aan stabiliteit, en iedereen moet er rekening mee houden dat ze hun partners moeten respecteren", zei PS-voorzitter Paul Magnette zondag.

72 reacties

  • Gino SINNESAEL

    4 maanden geleden
    Vivaldi is - zoals te voorspellen was - één groot kibbelkabinet dat met zeer verwaterde oplossingen op de proppen komt. Of met geen oplossingen. Vaak nieuwe studies en onderzoeken: uitstel en nogmaals uitstel over dringende dossiers. En de bevolking, die zit met de gebakken peren, bovenop de gebakken lucht van Groen. Is het de MR die de stekker eruit trekt, of wil de PS met deze eer gaan lopen? Ik ben alvast benieuwd, ook naar het 'lot' van de huidige Eerste minister...
  • jan boden

    4 maanden geleden
    Tja, toen de posten moesten verdeeld worden waren de MR en open VLD zogenaamd nog 1 en ondeelbaar. Nu beklagen de liberalen zich steen en been omdat ze met Ecolo/Groen in zee zijn gegaan.
  • vanaeken jokke

    4 maanden geleden
    PS zijn schuld dat de Walen aan het Vlaams infuus blijven hangen Magnette .Uw partij de schaamte van Walonie en jullie willen dan ook nog de baas spelen.Zorg dat er werk is voor uw Walen dan pas hebt u recht van spreken.
  • Willy Bogaert

    4 maanden geleden
    PS bestuurt het land .Waar zit het resultaat van de democratische verkiezingen in Vlaanderen .Vlaanderen is verkocht dank zijn OVLD en CVP
  • Bob Boomer

    4 maanden geleden
    Tja.., de verkiezingen komen nu wel heel erg dichtbij, 2024, hoog tijd om de PS-campagne op te starten want Bouchez ligt voor.
  1. Verkeersinstituut Vias na ongeval Aalst: “Verontrustende stijging” dodelijke ongevallen met bestelwagens
    Play

    Verkeersin­sti­tuut Vias na ongeval Aalst: “Verontrus­ten­de stijging” dodelijke ongevallen met bestelwa­gens

    Het ongeval met een bestelwagen in Aalst waarbij twee personen om het leven kwamen nadat de bestuurder was uitgestapt om een pakje te bezorgen en het voertuig met draaiende motor achterliet, brengt de impact van de ‘camionettisering’ opnieuw onder de aandacht. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters wil dat Europa de veiligheidsmaatregelen die gelden voor vrachtwagens uitbreidt naar bestelwagens.
  2. Corinne verloor haar twee dochters bij twee verschillende verkeersongevallen in amper twee jaar tijd
    3

    Corinne verloor haar twee dochters bij twee verschil­len­de verkeerson­ge­val­len in amper twee jaar tijd

    Twee verkeersongelukken verscheurden de familie van Corinne in amper een paar jaar tijd. In 2017 verloor de Waalse vrouw, haar jongste dochter, moeder van twee bij een ongeval. Twee jaar later sloeg het noodlot opnieuw toe: ook haar oudste dochter Laëtitia (30), moeder van vier, verongelukte op de weg. “Ik was aan het bellen toen er plots een politiecombi arriveerde. Ik wist meteen hoe laat het was en ben ingestort”, vertelt Corinne aan RTL Info.
  3. Carl Devos. Niet enkel prijzen verhitten, ‘iets voor de middenklasse doen’ zal dat ook met de gemoederen doen
    PREMIUM

    Carl Devos. Niet enkel prijzen verhitten, ‘iets voor de middenklas­se doen’ zal dat ook met de gemoederen doen

    Na paniekvoetbal eind 2021, speelt De Croo I in 2022 gecontroleerd de coronabal rond. Niet ingrijpen is nu slim. Backoffice rijpt de coronabarometer. Dat creëert ruimte voor andere problemen. Zoals losgeslagen energieprijzen. Waarover het regeerakkoord zegt dat Vivaldi ze ‘onder controle zal houden’. Maar waartegen de politiek machtelozer is dan tegen corona. De combinatie van beide problemen is nogal explosief.