Archiefbeeld.
Volledig scherm
Archiefbeeld. © Marc De Roeck

Hoogste aantal verkeersdoden in Vlaanderen sinds 2016, opvallende verschillen tussen provincies

In de eerste zes maanden van dit jaar zijn in Vlaanderen bijna een kwart meer mensen om het leven gekomen bij verkeersongevallen dan in dezelfde periode van 2020. Het gaat bovendien om de hoogste tol sinds 2016. In de andere gewesten is de tendens helemaal verschillend, zo blijkt uit de verkeersbarometer van Vias. Maar ook binnen de Vlaamse provincies zijn er opvallende verschillen in de trends. “De cijfers zijn absoluut niet goed”, reageert Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld).

157 reacties

  • roger Rymen

    2 maanden geleden
    Verbaast me niks als ik zie hoe vooral BMW's, Audi's en consoorten de snelheidsregels aan hun laars lappen en de miljoenenkostende sinds jaren geplaatste trajectcontroles nog altijd niet werken omdat ze in Brussel niet sneller kunnen "schrijven".
  • alain debels

    2 maanden geleden
    Misschien kan Weyts nog eens het rijexamen moeilijker en duurder maken. Met NVA zou alles beter worden.
  • René Janssen

    2 maanden geleden
    @Ludwig Vanden Boer, ik heb een lichte vracht, berlingo,ik ben singel met een hond en is voor mij het perfecte voertuig en rij rustig maar laat me op een autosnelweg niet met mijn blikken doosje tussen vrachtwagens rijden, dan teken ik gelijk mijn doodvonnis tussen die mastodonten, voor die dikke V8 lichte vracht voertuigen is wel een groot verschil dan een bestel autootje
  • Ron Leclerc

    2 maanden geleden
    Vlaanderen heeft dringend verkeersdeskundigen nodig die er iets van kennen, de inrichting van de wegen is een grote invloedsfactor. En dan truckers die niet zitten te slapen en de macho’s en patsers eruit.
  • Wilfried Suys

    2 maanden geleden
    Marc Van de Poel , Nederland heeft bijna 18.000.000 inwoners dus geen 3x zoveel als België. Dus Nederland is nog erger. Maar ik doe een vaststelling sinds vorig jaar februari wordt er harder en harder gereden op de autowegen en zeker door de buitenlanders . Er zijn dus nog te weinig flitsers of traject- kontroles. Wilfried Suys
  1. Contracten van onbepaalde duur pieken: wat zijn de voor- en nadelen?
    Jobat

    Contracten van onbepaalde duur pieken: wat zijn de voor- en nadelen?

    Belgische bedrijven sluiten weer volop nieuwe contracten van onbepaalde duur af. Het aantal zit opnieuw op het niveau van vóór corona. Van januari tot en met augustus werden er zelfs 1,7% meer nieuwe arbeidscontracten getekend. Dat blijkt uit gegevens van Acerta bij 260.000 werkende Belgen. Jobat.be somt samen met het hr-dienstenbedrijf de verschillen op tussen een contract van bepaalde en onbepaalde duur. Wat is nu het interessantst als werknemer, en is er een verschil qua loon?