Conner Rousseau en Tom Van Grieken.
Volledig scherm
PREMIUM
Conner Rousseau en Tom Van Grieken. © Belga / Photo News

HLN ONDERZOEK. Daarom duiken Tom Van Grieken en Conner Rousseau zo vaak op in uw Facebook

Vlaamse politieke partijen hebben in het voorbije anderhalf jaar samen meer dan 4 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Met het uitgavenplafond dat Vivaldi-onderhandelaars willen instellen lijken ze vooral big spender Vlaams Belang te viseren. Al komt N-VA stevig opzetten en trekt ook Conner Rousseau (sp.a) de digitale campagneportefeuille steeds verder open. Het begint met een vind-ik-leukduimpje, maar voor u het weet staat er een politicus aan uw voordeur. Een overzicht: zoveel miljoenen geven de partijen uit aan Facebook en Instagram.

  1. N-VA vraagt hoorzitting over bpost: “Topman Van Avermaet zag nieuwe piek in pakjes totaal niet aankomen”

    N-VA vraagt hoorzit­ting over bpost: “Topman Van Avermaet zag nieuwe piek in pakjes totaal niet aankomen”

    Volgens N-VA-Kamerlid Michael Freilich heeft Jean-Paul Van Avermaet, de CEO van bpost, op 4 november verschillende keren tegen analisten gezegd dat er geen nieuwe piek in het aantal pakjes zat aan te komen. Nochtans was de nieuwe lockdown toen al in voege gegaan. Freilich vindt het dan ook onbegrijpelijk dat Van Avermaet geen lessen lijkt te hebben getrokken uit de eerste lockdown, en dat de grote baas van de post een piek zelfs in deze eindejaarsperiode niet zag aankomen. N-VA vraagt een hoorzitting in het parlement.
  1. Presentator krijgt het moeilijk bij vernemen dood Maradona
    Play

    Presenta­tor krijgt het moeilijk bij vernemen dood Maradona

  2. Tientonner van Amazon probeert bestelwagen van de weg te rammen
    Play

    Tientonner van Amazon probeert bestelwa­gen van de weg te rammen