Facebook
Volledig scherm
© Facebook

Het blijft klachten regenen over “wansmakelijke” reclame Bicky Burger: bedrijf biedt excuses aan

Goodlife Foods, het Nederlandse bedrijf achter Bicky Burger, heeft uiteindelijk zijn verontschuldigingen aangeboden voor de ophefmakende advertentie die op Facebook de ronde deed. Eerder op de dag werd al bekend dat het Instituut voor Gelijkheid van Vrouwen en Mannen (IGVM) nagaat of de reclame onder de toepassing van de Genderwet valt, die het aanzetten van geweld tegen vrouwen strafbaar stelt. Dat zei kersvers federaal minister van Gelijke Kansen Nathalie Muylle (CD&V). Zij vindt de campagne “schandalig en onverantwoord”. De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) heeft in totaal al zo’n 300 klachten ontvangen over de advertentie. “In verhouding tot andere campagnes zijn dat er enorm veel”, zegt voorzitter Piet Moens. 

80 reacties

  • Bea Touzin

    2 jaar geleden
    Belachelijk gedoe t gaat hier om een burger e
  • Sonny Breugelmans

    2 jaar geleden
    Ze willen gelijkheid, maar ze maken er enkel een probleem van als een vrouw het slachtoffer is van iets. Ik hoor ze niet klagen over de mannen die geslagen, gemarteld, verkracht of vermoord worden in films en reclames. Iets wat dagelijkse kost is en niemand maakt zich er druk over. De media moet stoppen deze feminazis altijd de luidste stem te geven, een kleine minderheid redeneerd zo, dit is de meerderheid nonsens opdringen
  • Vera Bres

    2 jaar geleden
    Als je zo een ,we zullen het maar noemen " reclame " maakt , dan snap je er zelf helemaal niets van , enfin onbegrijpelijk is dit ...wie dit bedacht en gedaan heeft , zet die maar op straat .
  • Erik Moens

    2 jaar geleden
    Zo smaakvol als hun overheerlijke burgers!
  • Alan Janssen

    2 jaar geleden
    Zou de ophef even groot geweest zijn als de vrouw de slag uit deelde aan de man? Ik vind het ook geen goede reclame, maar door alle aandacht maken we het juist een hype! We zijn veel te vlug geschokt of op onze tenen getrapt tegenwoordig.