Shutterstock
Volledig scherm
© Shutterstock

Groenen openen opnieuw aanval op bedrijfswagens

De stakingen bij het spoor zitten Georges Gilkinet (Ecolo) hoog. De minister van Mobiliteit wil zo veel mogelijk mensen uit de auto en in de trein krijgen, maar dat lukte de voorbije weken allerminst. Om de auto minder aantrekkelijk te maken, opent hij in een interview met ‘Het Nieuwsblad’ opnieuw de aanval op de bedrijfswagens.

86 reacties

  • Lucien Mertens

    2 maanden geleden
    En terecht. Het is boerenbedrog en dergelijke scheve situaties moeten er uit.
  • Ives Ameel

    2 maanden geleden
    In princiep is een bedrijfswagen een instrument, een machine, waarmee er gewerkt wordt, dat dit nu toevallig een auto is valt meer op, maar als je dit afschaft moet je dan ook de andere machines afschaffen ttz, bv een freesmachine. Die worden ook van de belastingen afgetrokken. Het privé gebruik van een bedrijfswagen dat moet als een salaris belast worden en daar zit nog heel veel misbruik.
  • Rudy Van Dam

    2 maanden geleden
    Ik heb geen probleem om belastingen te betalen die er voor zorgen dat de ganse samenleving er beter van wordt. Maar dat ik taksen moest betalen voor de subsidiëring van de zonnepanelen van mijn buren of van grote bedrijven, terwijl ik zelf geen panelen heb, dat ging mij een beetje te ver. Idem met de salariswagens: waarom betaal ik voor iemands auto wiens werkgever geen gewoon bruto belastbaar salaris wil betalen? Wat is de volgende stap? Een zwembad of buitenverblijf? Eerlijk duurt het langst!
  • walter vanwanghe

    2 maanden geleden
    Haat creëren tussen personen die beschikken over een bedrijfswagen en deze die verstoken blijven. Indien de werkgevers centen moeten betalen ipv een bedrijfswagen terbeschikking te stellen, gaat dat een aardig duitje kosten, minsten een netto bedrag van 1500 euro per maand aan de werknemer en voor de werkgever kost dit dan om en bij de 2500 euro. Waarom krijgen parlementariërs een forse netto vergoeding om hun onkosten te betalen, ook de groen, zet ook dat om in loon
  • pieter vandenberghe

    2 maanden geleden
    Bedrijfswagen = nog snel een electrische bestellen voor 2023, Particulier = nog een paar jaar langer met mijn oude diesel rijden. liefst een euro 4, want dan is er geen controle op de roetfilter. Het is duidelijk dat Politiek is een beroep is waar geen diploma voor nodig is.
  1. Jan en Lieve waren aanwezig bij euthanasie Marieke ‘Wielemie’ Vervoort: “Toen ze het vroeg, hebben we meteen ‘ja’ gezegd”
    PREMIUM

    Jan en Lieve waren aanwezig bij euthanasie Marieke ‘Wielemie’ Vervoort: “Toen ze het vroeg, hebben we meteen ‘ja’ gezegd”

    Lieve vond het een mooi afscheid, Jan is - ruim drie jaar na de feiten - nog bezig met de verwerking. De twee beste vrienden van Marieke Vervoort (1979-2019) waren op haar uitdrukkelijke vraag in de kamer aanwezig toen ze euthanasie pleegde. Nu de film over Wielemie en haar zelfgekozen dood in de zalen komt, delen ze voor het eerst hun verhaal. “Wij moesten afscheid nemen van één persoon, zij van honderd. Voor haar was het allemaal een pak moeilijker, vergeet dat niet.”