Joel Hoylaerts / Photo News
Volledig scherm
PREMIUM
© Joel Hoylaerts / Photo News

En nu 10/10 voor geluk: minister Weyts geeft scholen tips om schooljaar in schoonheid af te sluiten

Directies die nog inspiratie zoeken om dit bijzondere schooljaar toch mooi af te sluiten, kunnen ideeën vinden in de nieuwsbrief die minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) liet verspreiden. Leerlingen moeten zich goed in hun vel voelen, want een ongelukkig kind komt niet eens aan leren toe. En ook: als de lat té hoog gelegd wordt, zorgt dat alleen maar voor frustraties. Zo kunnen scholen hun leerlingen gelukkig(er) maken.

14 reacties

  • Diana De Wit

    2 maanden geleden
    En op die manier stevenen we zonder problemen en met volle kracht af op een vierde golf!bedankt Weyts! En wij, 65plussers maar schoon in ons kot blijven!!
  • Bart Timperman

    2 maanden geleden
    Het enige wat ik afgelopen jaar heb gezien is chaos, onduidelijkheid, frustraties, beschuldigingen en iedereen die het op een ander steekt. De aanpak in de scholen was zeker geen voorbeeld meneer Weyts, u bent gebuisd voor afgelopen schooljaar!
  • Sofie Vanderhoogerheide

    2 maanden geleden
    Er is geen enkele naoorlogse generatie waar er zo sterk is ingegrepen in het dagdagelijkse leven als er nu wordt ingegrepen in het leven van de jongeren. Dus iedereen die jonger is dan pakweg 85 jaar heeft geen enkel idee wat deze maatregelen met jongeren doen. Omwille van de manier waarop de hersenen zich ontwikkelen, is de impact voor iemand van ongeveer -25 jaar veel meer ingrijpend dan voor iemand die ouder is. Dat heeft niets met gepamper te maken maar is gewoon biologie. Een beetje begrip!
  • kris vanduffel

    2 maanden geleden
    Beste Franky, stop eens met altijd de school de schuld te geven... wat ga je doen, scholen sluiten en de kinderen parken injagen? NB de cijfers zijn toch niet zo gezakt na sde paasvakantie ( van 3 weken) dat effect hadden we 2 weken geleden moeten merken en is er nauwelijks geweest, trouwens nu met terug naar school te gaan stijgen de cijfers niet maar blijven ze stabiel
  • Rudi Pieters

    2 maanden geleden
    Volledig met u eens Tanja heb dat ook al eens vermeld niet normaal overvolle bussen dan nog sommige gasten die het plezant vinden om maskertje trek te doen
  1. Ook PFOS aangetroffen in bodemstalen in Beveren: “Verder onderzoek nodig om te bepalen of extra stappen nodig zijn”
    Beveren

    Ook PFOS aangetrof­fen in bodemsta­len in Beveren: “Verder onderzoek nodig om te bepalen of extra stappen nodig zijn”

    De PFOS-vervuiling in de omgeving van 3M strekt zich uit tot op het grondgebied van Beveren. Dat blijkt uit bodemstalen die de gemeente liet nemen. “De gemeten concentraties zijn lager dan in Zwijndrecht maar overschrijden wel nog de normen voor agrarisch en natuurgebied”, bevestigt burgemeester Marc Van de Vijver (CD&V). Het is nog onduidelijk wat de gevolgen zijn voor de toekomst.
  2. INTERVIEW. Atheneumdirectrice Karin Heremans scherp voor Ben Weyts: "In zo'n crisis had ik van de minister een duidelijk plan verwacht”
    PREMIUM

    INTERVIEW. Atheneumdi­rec­tri­ce Karin Heremans scherp voor Ben Weyts: "In zo'n crisis had ik van de minister een duidelijk plan verwacht”

    Ze is, zoals iedereen, ‘stikkapot’ door al meer dan een jaar onderwijs te regelen voor honderden leerlingen ‘in tijden van corona’. Karin Heremans (57), de bekende directrice van het Koninklijk Atheneum Antwerpen, is streng voor de aanpak van onderwijsminister Ben Weyts (N-VA): “Het waren lapmiddelen, zonder structuur en zonder langetermijndenken.” De problemen waar zij mee geconfronteerd wordt bij het runnen van haar school met meer dan 100 leerkrachten en 640 leerlingen. En de oplossingen die ze er zelf voor zoekt.
  3. Diesel dood? Nog niet, maar het einde is nabij

    Diesel dood? Nog niet, maar het einde is nabij

    Het bedrijfswagenpark stapt in 2026 quasi volledig over op elektrische wagens, terwijl ook de particuliere bestuurder steeds vaker voor een EV opteert. Vele automerken stellen langs hun kant dan weer een datum in het vooruitzicht waarop ze definitief stoppen met de productie van auto’s met een verbrandingsmotor. Hoelang mogen we nog met een nieuwe diesel rijden? En is het nog interessant om in een dieselwagen te investeren? HLN Drive weegt de pro’s en de contra’s af.