Pas wanneer men zowel thuis als op de werkplaats de auto kan opladen, wordt het interessant.
Volledig scherm
Pas wanneer men zowel thuis als op de werkplaats de auto kan opladen, wordt het interessant. © Photo News

Elektrische auto blijft weinig interessant door hoge kost van publieke laadpalen

Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen, voor weinig mensen interessant. Als bedrijfswagen is een elektrische auto pas interessant als de auto zowel thuis als op de werkplaats opgeladen kan worden. 

30 reacties

  • Sandra Van Heyste

    4 jaar geleden
    Waarom moeten de overheden instaan voor laadpalen? Trouwens elke massaal is ook een parkeerplaats. Ik zou het nog duurder maken voor die exentriekelingen die zich een elektrische kunnen permitteren.
  • Maarten Huylebroeck

    4 jaar geleden
    En dan spreken we nog niet van laadpalen aan appartementen, praktisch gezien onmogelijk bij ons in de buurt dus dan valt er geen voordeel te vinden bij elektrische wagens...
  • George P Martou

    4 jaar geleden
    zoals ik al zei ja hoor enkel de waterstof auto is een echt valabel alternatief ! waterstof kan op verschillende manieren worden aangemaakt, ook met zonnepanelen en ook wanneer er teveel aan elektriciteit is op het net tijidens dal-uren ! kan gestockeerd worden en later terug omgezet in elektricteit ! er is nu ook al een centrale verwarmingsketel op waterstof !! de brandstofcel evolueert nog alle dagen ! ( de batterijen ook natuurlijk .. ).
  • Eric Grosemans

    4 jaar geleden
    Een kwestie van tijd, binnen 20 jaar rijden we allemaal elektrisch. Tot dan is CNG een volwaardig alternatief. Waterstof is bs. Eerst watersof aanmaken door kraken van aardgas, dan kun je beter direct op aardgas rijden, of aanmaken door hopen elektriciteit door water te jagen, dan kan je veel beter ineens elektrisch rijden.
  • Alex Terieure

    4 jaar geleden
    Wie schrijft zijn elektrische auto op te laden met zijn zonnepanelen is eraan voor de moeite. Ze zijn maar goed voor een fractie van het op te laden vermogen. Het overgrote deel komt uit het net. En als het snel moet opladen thuis dan heb je echt een zware lader én aansluiting nodig!
  1. Voka vindt begrotingscontrole gemiste kans: “Er wordt bespaard, maar niet hervormd”,  volgens Unizo is “grote werk voor 2024"

    Voka vindt begrotings­con­tro­le gemiste kans: “Er wordt bespaard, maar niet hervormd”, volgens Unizo is “grote werk voor 2024"

    Na 17 uur onderhandelen bereikte het federale kernkabinet deze namiddag een akkoord over de begroting. Dat akkoord betekent besparingen van 1,75 miljard euro en nieuwe belastingen. Lees hier wat dat concreet voor u betekent. Volgens werkgeversorganisatie Voka was deze begrotingscontrole “veel te weinig” om een evenwicht te bereiken in onze begroting. Unizo ziet de besparingen als goed teken, maar “het grote werk is voor 2024", denkt de ondernemersorganizatie.
  2. Vis uit blik: gisteren nog ouderwets, vandaag super trendy. “Ze heroveren stilaan hun plaats in de culinaire wereld”
    PREMIUM

    Vis uit blik: gisteren nog ouderwets, vandaag super trendy. “Ze heroveren stilaan hun plaats in de culinaire wereld”

    Misschien hebt u nog een blikje sardines of makreel in de voorraadkast staan? Dan bent u hipper dan u dacht. Want hoe ouderwets ook, vis uit blik is trendy. Filmpjes van aperoplanken met geopende blikjes tonijn of inktvis zijn een hype op TikTok, uitgeverijen pakken uit met gespecialiseerde kookboeken en handelaars zien hun verkoop vervijfvoudigen. Kortom, tijd voor een blik op blik.