Bijna zeven jaar geleden werd het elektronische ticketingsysteem ReTiBo door De Lijn en toenmalig Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits voorgesteld.
Volledig scherm
Bijna zeven jaar geleden werd het elektronische ticketingsysteem ReTiBo door De Lijn en toenmalig Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits voorgesteld. © BELGA

De Lijn gooit peperduur ticketsysteem niet helemaal in de prullenmand

Vervoersmaatschappij De Lijn is niet van plan het hele ticket- en telsysteem Retibo te dumpen. Dat heeft directeur-generaal Roger Kesteloot gezegd in De Ochtend op Radio 1. Kesteloot reageert daarmee op een bericht in De Tijd

15 reacties

  • Franky Brandt

    5 jaar geleden
    Ik was Zondag en Maandag nog eens in Utrecht, daar werkt zo'n systeem vlekkeloos, 1 pre-paid kaartje dat je in het ganse land kan gebruiken op elke bus, tram of trein. Met opvolging in het voertuig welke halte er aan komt en aankondiging aan de wachtplaatsen hoe lang het nog duurt vooraleer de bus er aan komt. Neem een voorbeeld aan Nederland zou ik zeggen.
  • Anoniem

    5 jaar geleden
    Heb eens gepraat met een IT'er die aan dat project had meegewerkt. Men had een werkend systeem dat gewoon geïmplementeerd kon worden.Maar nee hoor, het moest anders, het moest meer kosten. De brave man is het gedesillusioneerd het afgebold (mooie woordspeling).
  • Dirk De Rijck

    5 jaar geleden
    Het systeem werkt absoluut niet,dagelijks rijden chauffeurs buiten dat hun prodata niet werkt of uitvalt tijdens hun dienst. Het lef niet hebben om te durven zeggen dat het systeem totaal niet werkt, dat is de echte reden ! Voor 150 miljoen in de vuilnisbak gooien enkele maanden voor de verkiezingen.....
  • Dany Herman

    5 jaar geleden
    Wat voor soort systeem het ook is ik ga liever te voet is even ver
  • Erwin Rombaut

    5 jaar geleden
    In Zwitserland functioneerd dat allemaal ( SwissPas ) = GA / AG TTB+Kabelbanen, liften en schepen = een abbo waar wij van kunnen dromen. Ook geen probleem met een 6er kaart, ook later niet bij prijsverhoging. Geldigheid begint vanaf/bij uw eerste rit, vanaf dan geldig voor 1jaar.
  1. Vandaag derde ondernemingsraad bij Delhaize, vakbonden hopen op opening voor onderhandelingen

    Vandaag derde onderne­mings­raad bij Delhaize, vakbonden hopen op opening voor onderhande­lin­gen

    Vanaf half tien 's ochtends vindt bij Delhaize de derde ondernemingsraad plaats sinds de directie de plannen heeft aangekondigd om de 128 winkels in eigen beheer te verzelfstandigen. De vakbonden hopen dat er na de hoogopgelopen spanningen bij de vorige twee ondernemingsraden en het parallel gesprek waarbij beide partijen bij hun standpunten bleven nu wel een opening komt voor echte onderhandelingen.
  2. LIVE DWARS DOOR VLAANDEREN. Geen Van Baarle bij Jumbo-Visma, Laporte vervangt titelverdediger
    1

    LIVE DWARS DOOR VLAANDEREN. Geen Van Baarle bij Jum­bo-Vis­ma, Laporte vervangt titelverde­di­ger

    Geen enkele ex-winnaar aan de start en dus zoekt Dwars door Vlaanderen een nieuwe naam om op de erelijst te zetten. Net als Mathieu van der Poel, Yves Lampaert en Dylan van Baarle ontbreken ook Wout van Aert en Tadej Pogacar. Met Tom Pidcock en Julian Alaphilippe blijven er wel nog wat mooie namen over. Wie mag vieren in Waregem? U volgt de wedstrijd en de aanloop daarnaartoe allemaal op deze pagina.
  3. De populairste elektrische bedrijfsauto’s op een rij: dit moet je weten over de kosten bij privé en professioneel gebruik
    Jobat

    De populair­ste elektri­sche bedrijfsauto’s op een rij: dit moet je weten over de kosten bij privé en professio­neel gebruik

    Het loon op een fiscaal aantrekkelijke manier spekken gebeurt met extralegale voordelen, zoals maaltijdcheques, een groepsverzekering of een hospitalisatieverzekering. In dat rijtje hoort uiteraard ook de bedrijfswagen thuis. Welke elektrische modellen krijgen daarbij de voorkeur? En hoe zit het precies met de kostenverdeling tussen werkgever en werknemer? Jobat.be biedt een overzicht.