Beeld ter illustratie.
Volledig scherm
Beeld ter illustratie. © REUTERS

Coca-Cola trekt de prijzen op: hoeveel duurder frisdrank wordt, wil bedrijf niet kwijt

Coca-Cola trekt de prijzen in ons land op. Dat heeft het bedrijf vrijdag bevestigd. De frisdrankreus verwijst naar de stijgende kosten waar hij mee te maken krijgt. Hoeveel een blikje Coca-Cola straks in de winkel kost, zal evenwel afhangen van de supermarkten.

41 reacties

  • marc roolant

    3 maanden geleden
    Niet erg, maak ik mijn verroeste bouten wel los met WD40, voor de rest is dat vergif toch voor niets goed.
  • patrick Van der Spiegel

    3 maanden geleden
    Ze zullen hun productie kunnen verlagen . En werknemers op werkloosheid.of wel hun prijs behouden ze verdienen er genoeg op .
  • Gino Denil

    3 maanden geleden
    Zonder index kochten we al jaren geen cola meer, Albert de Lovendeghem. Inflatie is er altijd. Ze wordt bewust gecreëerd. Als de koopkracht niet gecompenseerd wordt kan je na verloop van tijd niet meer leven van je inkomen. Of zou je nog werken aan 1 frank per uur zoals op het einde van de 19e eeuw. In andere landen dwingen ze die compensatie af met harde stakingen. Om dat te vermijden hebben wij de loonindexering.
  • Ives Ameel

    3 maanden geleden
    Flesje kraantjes water lekker en je wordt er niet vet van.
  • Albert de Lovendeghem

    3 maanden geleden
    Coca-Cola verhoogt de prijzen enkel in België momenteel. Enig idee? Wel zijn 3 productievestigingen en zijn distributiecentra in België moeten onze automatische loonindexering betalen aan circa 2400 arbeiders en bedienden of een meerkost van 6 a 10% op de loonmassa exclusief patronale bijdragen. Iemand moet dat betalen, dus de consument. Eerst krijgen, dan terug betalen. Dat is automatische indexatie in België. Alternatieven? Sluitingen en werkloosheid.
  1. Coca-Cola verkoopt meer frisdrank ondanks prijsverhogingen

    Coca-Cola verkoopt meer frisdrank ondanks prijsverho­gin­gen

    Coca-Cola heeft in het eerste kwartaal meer frisdrank verkocht ondanks dat het concern zijn prijzen moest verhogen. Het bedrijf bleef in de eerste maanden van het jaar profiteren van de versoepelingen van de lockdownmaatregelen in grote delen van de wereld. In het laatste kwartaal van 2021 verkocht Coca-Cola ook al meer dan voor de coronapandemie, waarbij de consumptie buitenshuis voor het eerst groter was dan voor de virusuitbraak.