Vlaams Belang heeft bijna 400.000 volgers op Facebook, N-VA bijna 200.000.
Volledig scherm
Vlaams Belang heeft bijna 400.000 volgers op Facebook, N-VA bijna 200.000. © Facebook

Campagne voeren op social media loont: Vlaams Belang Facebook-kampioen

Campagne voeren op sociale media, het werkt duidelijk. Vlaams Belang was de afgelopen verkiezingscampagne het actiefst op Facebook, met het grootste gespendeerde bedrag aan advertenties. De tsunami aan likes, shares en reacties die dat genereerde – meer dan 100.000 de voorbije week -, legde haar duidelijk geen windeieren.

3 reacties

  • Albert Viane

    3 jaar geleden
    380000 euro belastinggeld! Kan het aub met wat minder? Oja tuurlijk. Met minder hadden ze de verkiezingen misschien niet kunnen winnen, maar het blijft voor een overgroot deel belastinggeld, geld dat kon besteed worden aan een beter pensioen, betere wegen, beter openbaar vervoer en noem maar op.
  • Herman Kouter

    4 jaar geleden
    Dikke onzin. De man in de straat is meer bezig met politiek dan de politici zelf willen geloven. Ik wist op de werkvloer dat de N-VA en de trado's kloppen gingen krijgen. Mijn prognose kwam dan ook uit.
  • Stef De Vos

    4 jaar geleden
    Inderdaad men heeft de kracht van sociale media onder de jongeren en waarop VB zeer actief was zeer onderschat. Krokodil De Croo poneert dit als belangrijke groei voor VB en stelt zichzelf ter zake niet in vraag. De man die louter op zoek is naar zijn persoonlijk record als parlementslid. Niet het belang van de democratie of het algemeen belang is zijn prioriteit wel zijn persoonlijk record is het belang van deze 81 jaar oude Belg.