MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez.
Volledig scherm
MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez. © Photo News

Bouchez opent deur voor bouw nieuwe kerncentrales: “Energie 100 procent hernieuwbaar maken is wetenschappelijk ongeloofwaardig”

MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez zet de deur volledig open voor de bouw van nieuwe kerncentrales. Dat zegt hij in een interview met Le Soir.

462 reacties

  • Tom Amonski

    6 maanden geleden
    Het eerste wijze dat ik nog eens van de politiek gehoord heb
  • Ronny Ooijen

    6 maanden geleden
    Marc Baeyens, na 20 jaar trekt NVA (Neoliberaal Voor Altijd) dat schijnheilige gele jurkje uit en laten ze het neoliberale blauwe maatpak zien. Met de vele dure pest maatregelen (van Demir en Diependaele) voor de Vlaamse burgers, laten ze precies zien wat BDW jaren geleden zei. Dat Voka hun baas is. Dure energie is volgens BDW een goede zaak. Dankzij Neoliberaal Voor Altijd zal die Vlaming peperdure energie moeten betalen.
  • Ronny Ooijen

    6 maanden geleden
    Renée Verhoeven, qua aankoop is een kerncentrale al 15 tot 18 maal zo duur als offshore windmolenparken. Zie Rentel met 42 windmolens voor afgerond 1 miljard euro. Qua subsidies ontvangen nieuwe kerncentrales voor elke geproduceerde megawattuur elektriciteit kost 110 euro aan subsidies en dat voor een periode van 35 jaar! Bij diezelfde geproduceerde hoeveelheid (1 megawattuur) ontvangen offshore windmolenparken "slechts" 55 euro.
  • Fred DERONNE

    6 maanden geleden
    Vergeet toch de kernafval niet dat gaat veel veel veel jaren mee. Zonder dat er nog eens een Tjsernobyl kan gebeuren.
  • Juliette Francois

    6 maanden geleden
    Il a tout à fait raison... Gelukkig zitten genoeg partijen mee op het juiste spoor! Groen volgen, dat is niet alleen klimaatcrisis maar ook nog eens armoede troef! Dat beseffen hun kiezertjes ook pas wanneer hun verstand volgroeid is, tenzij ze in de flower power blijven hangen...
  1. Motorrijders kunnen niet geflitst worden bij meeste trajectcontroles
    25

    Motorrij­ders kunnen niet geflitst worden bij meeste trajectcon­tro­les

    Motorrijders worden haast nooit geflitst bij trajectcontroles blijkt uit onderzoek. Bij trajectcontroles wordt er gewerkt met nummerplaatherkenning, maar dan wel enkel herkenning van de voorste nummerplaat. Omdat motors meestal enkel achteraan een nummerplaat hebben, ontspringen ze de dans. Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) en het kabinet van federaal minister Annelies Verlinden van Binnenlandse Zaken bevestigden dit aan de VRT.