Fotomontage HLN. De Cowboy 4 en oprichter van het bedrijf Adrien Roose.
Volledig scherm
Fotomontage HLN. De Cowboy 4 en oprichter van het bedrijf Adrien Roose. © Cowboy

Belgische fietsenmaker Cowboy maakte vorig jaar 25 miljoen euro verlies, CEO Adrien Roose ziet licht aan het einde van de tunnel

In 2021 ging het niet goed met Cowboy, de Belgische start-up die elektrische fietsen verkoopt in elf Europese landen en de Verenigde Staten. Uit jaarrekeningen neergelegd bij de Nationale Bank blijkt dat de fietsenbouwer in 2021 dieprode cijfers optekende. “Als je naar 2022 kijkt, dan is het verhaal erg positief”, zegt CEO en oprichter Adrien Roose in een gesprek met onze redactie.

11 reacties

  • Jan Janssens

    2 maanden geleden
    Breng een niet-elektrisch model uit met grote marge.
  • Kristine Desloovere

    2 maanden geleden
    Breng een fiets aan democratische prijzen…..uw probleem zal snel van de baan zijn! Prijzen voor elektrische fietsen is kompleet waanzin!
  • Patrick Neuwirth

    2 maanden geleden
    Ni opgeven
  • Peter Vandebeek

    2 maanden geleden
    Het probleem zit hem hier in de app, niet in de fiets zelf
  • Lucas Vissers

    2 maanden geleden
    Afschaffen die brol ! Terug naar de echte fiets !
  1. GETEST: Avignon e-bike van Gazelle: “Op een vlak parcours bleek het geen probleem om het beloofde rijbereik van 135 kilometer te evenaren”
    PREMIUM

    GETEST: Avignon e-bike van Gazelle: “Op een vlak parcours bleek het geen probleem om het beloofde rijbereik van 135 kilometer te evenaren”

    Het Nederlandse Gazelle bouwde een hele reputatie op rond traditionele, degelijke en comfortabele fietsen. “Een beetje saai”, zou je die ook kunnen noemen. Maar het merk probeert traditie te verzoenen met de almaar groter wordende aandacht voor design. De nieuwe Avignon bewijst dat. Maar heeft ook een aanzienlijk prijskaartje van 4.499 euro. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn testte uit of de e-bike zijn geld waard is. “Op deze fiets kan je gerust de hele dag zitten.”