Maël Descamps, de jongere broer van Maïlys met zijn moeder Jasmijn Cappon en advocaat Kris Vincke.
Volledig scherm
PREMIUM
Maël Descamps, de jongere broer van Maïlys met zijn moeder Jasmijn Cappon en advocaat Kris Vincke. © Photo News

ASSISEN. Getuigenis van jongere broer van Maïlys beroert jury tot tranen: “Als mama het niet kon uitleggen, ging ik naar mijn zus toe”

Maël (15), de jongere broer van Maïlys, kwam vrijdag aan het woord op het assisenproces tegen Alexander Dean (29). Zijn getuigenis sneed door de zaal en beroerde de jury tot tranen. Maël richtte zich op het einde nog tot Alexander Dean en vroeg hem om hem aan te kijken. Maïlys’ vader deed eerder ook zijn verhaal en vertelde hoe hij vanaf dag één een slecht gevoel had bij haar lief: “Ik wist bij onze eerste ontmoeting al dat Alexander Dean mijn vriend niet zou worden.”

  1. ASSISEN. “Drie lijkwagens voor me zien was verschrikkelijk”: Maël (14) getuigt over de dood van z’n zus en grootouders
    Moere/Varsenare/Sint-Amandsberg

    ASSISEN. “Drie lijkwagens voor me zien was verschrik­ke­lijk”: Maël (14) getuigt over de dood van z’n zus en grootou­ders

    Bijna 5 jaar na de feiten verschijnt Alexander Dean (29) uit Varsenare voor het hof van assisen in Brugge voor viervoudige moord. De bodybuilder bracht op 25 juli 2017 z’n ex-liefje Maïlys Descamps (18) en haar grootouders Gery Cappon (68) en Marie-José Vanleene (64) om het leven in Moere. De nacht voordien had hij ook al fotograaf Jeroen Verstraete (39) doodgestoken in Sint-Amandsberg. Vrijdag greep vooral de getuigenis van Maël, de 14-jarige broer van Maïlys, naar de keel. Herlees alle gebeurtenissen nog eens in onze liveblog hieronder.
  2. Brussels Airport dringt aan op hogesnelheidslijn: “Een hst-verbinding is essentieel. We vragen dat al jaren”

    Brussels Airport dringt aan op hogesnel­heids­lijn: “Een hst-verbinding is essentieel. We vragen dat al jaren”

    De coronapandemie heeft Brussels Airport Company, de uitbater van de luchthaven van Zaventem, de voorbije twee jaar 240 miljoen euro doen verliezen. Met een nieuwe strategie, Shift 2027, hoopt het bedrijf vanaf dit jaar uit de rode cijfers te raken. Opvallend onderdeel van de vijfjarenstrategie: minder korteafstandsvluchten. Maar dan moet er een alternatief zijn met de trein. “Een luchthaven als Brussels Airport moét een hst-verbinding hebben”, zegt Feist.