ThinkStock
Volledig scherm
PREMIUM
© ThinkStock

Al verscheidene incidenten gemeld met lijnpiloten die afgelopen jaar amper of niet vlogen

Er zijn de afgelopen maanden al verscheidene incidenten gemeld met lijnpiloten die sinds het begin van de coronacrisis amper of niet hebben kunnen vliegen. Dat blijkt uit een databank die het bureau van de Amerikaanse luchtvaartautoriteiten (FAA) bijhoudt. Bij ons zegt Brussels Airlines geen weet te hebben van problemen, maar zich wél bewust te zijn van het gevaar. Deze procedures moeten hun 150 ‘gestrande’ piloten doorlopen om weer de lucht in te mogen.

12 reacties

  • Gilbert Pollet

    1 maand geleden
    Neen, niet de belastingbetaler, maar de piloot himself moet instaan voor deze kosten en voor zijn uptodate piloten licensie.
  • Sam Bel

    1 maand geleden
    Mr Bollen ik vrees dat uw info niet correct is. Piloten betalen sinds 2000 zelfs vaak meer voor hun stoel in de cockpit dan de passagiers! Een opleiding piloot kost zeker 90.000 euro als basis zonder je eten etc... en dan kom je bij een Ryanair die nog eens 30.000 euro eist om te mogen starten bij hun vr je type rating... en een bind van 5 jaar.. lowcost is de pest van de luchtvaart
  • Fred Belmans

    1 maand geleden
    "de opleiingen gebeuren op kosten van de maatschappij." lees de belastingbetaler
  • Richard Tolenaars

    1 maand geleden
    Ze zullen gewoon aangepaste training krijgen. Het is zo'n beetje als een sporter die enige tijd buiten strijd is geweest 'te weinig matchritme' Maar vliegen is en blijft het veiligste vervoermiddel.
  • Olivier Delbeke

    1 maand geleden
    Kijk er al naar uit om terug met de vlieger op congé te gaan. Zal spannend worden en mijn beste kleren neem ik ni mee