"We veranderen de A12 snelweg in een stadsboulevard", klonk het vandaag bij Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen). Hier een illustratie die ze deelde op Twitter.
Volledig scherm
"We veranderen de A12 snelweg in een stadsboulevard", klonk het vandaag bij Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen). Hier een illustratie die ze deelde op Twitter. © Twitter Elke Van den Brandt

A12 in Brussel omtoveren tot groene promenade? “Naar één rijstrook gaan is Vlamingen koeioneren”

Brussels GewestBrussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) heeft plannen klaar om het laatste stuk van de A12 om te vormen in een groene promenade, schrijven De Morgen en La Libre Belgique vandaag. Stadinwaarts zou er nog één rijstrook voor auto's overblijven. Brussels staatssecretaris voor Stedenbouw Pascal Smet (Vooruit) kant zich tegen de plannen van zijn coalitiepartner en weigert de vergunning af te leveren.

  1. Deelfiets, -step, -scooter of -auto: wat is de beste keuze voor jou? Wij maken je wegwijs in aanbod in Brussel
    PREMIUM
    Brussel

    Deelfiets, -step, -scooter of -auto: wat is de beste keuze voor jou? Wij maken je wegwijs in aanbod in Brussel

    Steps, scooters, fietsen, auto’s én openbaar vervoer: het bos door de bomen zien als het op deelmobiliteit aankomt in het Brusselse is al even niet meer vanzelfsprekend. In dit stuk zetten we de belangrijkste spelers op een rij, zoomen we in op tarieven en regelgeving, abonnementen, cijfers en het ecovriendelijk plaatje. “De eerste steps waren wegwerpsteps, met een levensduur van vier maanden. Allesbehalve duurzaam dus”, weet Brussels parlementslid Arnaud Verstraete (Groen).