Laenen
Volledig scherm
© Laenen

1 jaar Antwerpse lage-emissiezone: eerste boetes voor Nederlandse en Franse bestuurders worden dit voorjaar eindelijk verstuurd

Het aantal overtredingen in de Antwerpse lage-emissiezone is in de loop van het eerste jaar gedaald van 5 procent van de binnenrijdende voertuigen (15.210 in maart 2017) tot 1 procent (6.355 in november 2017). Drieënnegentig procent van de binnenrijdende voertuigen heeft een Belgisch kenteken, de rest zijn vooral Nederlandse voertuigen (4 procent). De eerste boetes voor Nederlandse en Franse bestuurders zullen echter pas dit voorjaar kunnen worden verstuurd.

24 reacties

  • Hugo Van Haevre

    5 jaar geleden
    Als ze nu eens deftige borden zouden plaatsen in plaats van die lullige witte bordjes die je haast niet ziet, maar dan ontvangen ze minder boetes en das de bedoeling niet zeker
  • Jan Verstrepen

    5 jaar geleden
    Dus het doel is boetes uitschrijven en de kas spijzen, niet om schone lucht voor de mensen???
  • Luc Van Bogaert

    5 jaar geleden
    Het is onomstotelijk bewezen dat de luchtvervuiling net nog toeneemt na invoering lage-emissiezone in Antwerpen omdat het verkeer op de Ring verder vervuilt, maar ondertussen pakt het stadsbestuur lekker de boetes binnen.
  • Eric Vanovermeire

    5 jaar geleden
    Iemand al een milieueffectenrapport gezien ? En wat gebeurd er met het geld van die boete's ??? Wordt de lucht hiermee gefilterd ?
  • Ian Vandenbossche

    5 jaar geleden
    Lage emissiezone, tussen antwerpse ring waar dagelijks tienduizenden vrachtwagens en autos in file staan te dieselen. De haven met vervuilendd schepen, zware industrie, drukke luchthaven deurne. Allemaal vlak tegen de LEZ. Sinds invoering is de lucht in A veel slechter geworden. Dus gewoon platte belastingverhoging van de graaipartij NVA met BDW de vriend van de superrijken.