Dit jaar gebeurden er al 26 ongevallen in de richting van Nederland.
Volledig scherm
Dit jaar gebeurden er al 26 ongevallen in de richting van Nederland. © Kristof Pieters

Uniek experiment in gevaarlijkste tunnel van het land: dosering van verkeer moet aantal ongevallen in Beverentunnel terugdringen

KalloHet Agentschap Wegen en Verkeer gaat maatregelen nemen om het aantal ongevallen in de Beverentunnel terug te dringen. Vanaf 2 december zal er voor het eerst ‘tunneldosering’ worden toegepast. Daarbij wordt het aantal voertuigen dat de tunnel inrijdt, beperkt door het aantal rijstroken tijdelijk te beperken. Zo haalt men de staart van de file uit de tunnel.

3 reacties

  • Wim De Wilde

    4 jaar geleden
    Als het eens zou stoppen met die personenwagens op de laatste moment er tussen te komen en tevens meteen op de rem te gaan staan om toch maar voor de vrachtwagens te zijn. Dat zijn de mannen die niet weten of willen weten dat een vrachtwagen bijlange niet zo vlug kan stoppen. NB. tegenwoordig zijn bijna alle vrachtwagens uitgerust met een noodstop voor als er een te snel naderend object nadert, niet alle vrachtwagens hebben dit al. Met voorval van de meeste ongevallen gebeurt zo.
  • Nancy De Belie

    4 jaar geleden
    ik denk eerlijk gezegd ook dat het afkruisen met rode kruisen geen enkel effect zal hebben ,want er zijn altijd wegpiraten die zich daar niks van aantrekken ,doe idd gelijk in liefkenshoektunnel ,en bedien manueel ,of plaats een reeks betonblokken dat is een beter visueel zicht en dan remt men (hopelijk ) de wegpiraten af ,en geef serieuze boetes dan denken ze mss ne keer na ,over wat ze doen
  • Erwin De Meyer

    4 jaar geleden
    Die van wegen en verkeer weten toch wel wat bepaalde bestuurders denken van het afkruisen van rijstroken ? Die negeren die gewoon , voorbeelden genoeg op de Antwerpse ring . Er is veel meer controle nodig of flits deze egoïsten als ze deze rode kruisen negeren. Moeilijk kan dat toch allemaal niet zijn.