Het verlaten dorp. Volgens Weyts zal er in de toekomst opnieuw ruimte voor bewoning zijn.
Volledig scherm
Het verlaten dorp. Volgens Weyts zal er in de toekomst opnieuw ruimte voor bewoning zijn. © Kristof Pieters

Doel blijft bestaan, ondanks uitbreiding haven: “En er zal weer plaats zijn voor bewoning”

Het Scheldedorp Doel blijft bestaan. De Vlaamse regering heeft beslist dat het dorp bij een volgende uitbreiding van de haven gevrijwaard zal blijven. “En er zal plaats zijn voor bewoning”, zegt minister Ben Weyts. Het nieuwe Saeftinghedok wordt met een knik aangelegd om dit mogelijk te maken. Tegelijk kondigt Weyts aan dat er extra geïnvesteerd zal worden in mobiliteitsmaatregelen in de omliggende regio.

39 reacties

  • Ludo Wouters

    3 jaar geleden
    Ga eens een kijkje nemen in Doel en vraag je dan af of je daar nog wel WILT wonen. Ik ben er een paar keer geweest en echt leefbaar is het daar niet, zelfs niet wanneer het opgewaardeerd wordt.
  • Yves Van Rossem

    3 jaar geleden
    Waarom moest Doel dan eerst omgetoverd worden tot een spookdorp ? Worden de personen die verantwoordelijk zijn voor deze kwakkel, met soms héél wat menselijk leed tot gevolg, ter verantwoording geroepen met een gepaste straf als gevolg ?
  • Georget PAPPENS GEORGET

    3 jaar geleden
    Ik ken dat systeem... Eerst negotiëren, dan discuteren en de overname prijs onder druk laag houden. Daarna terug verkopen met veel winst. Zo gaat dat ook met landbouwgronden, aankopen als landbouwgrond en opnieuw verkopen als industriegrond met een gebouw er op... Soms oneerlijk.. maar ja..
  • Eddy Mannaerts

    3 jaar geleden
    3,2 miljoen extra containers waarvan 57% via alternatieve ontzetting?? Met de gebrekkige infrastructuur van de spoorwegen gelooft dat toch niemand. Het zullen dan wel veel meer dan 3800 extra trucks per dag zijn die zullen stil staan en de leefbaarheid in het Waasland nog meer zullen aantasten. Hopelijk stellen de gemeentebesturen in het Waasland dan ook hun veto tegen eender welke vorm van container uitbreiding zolang er geen doortastende oplossing is voor de mobiliteit.
  • Dieder De Brende

    3 jaar geleden
    Hebben ze een deal met de bouwpromotor kunnen maken, want de gronden zijn nu van de staat hé... NVA heeft terug nieuwe hoop op enveloppen nu ze terug Antwerpen mogen besturen. Alleen hoe ze het verkopen aan het publiek is belangrijk.