Lorin Parys, de nieuwe CEO van de Pro League, probeert alle clubs op één lijn te krijgen.
Volledig scherm
Lorin Parys, de nieuwe CEO van de Pro League, probeert alle clubs op één lijn te krijgen. © Photo News

Pro League houdt eerst ‘constructieve’ brainstorm over format, dan is er etentje bij Wouter Vandenhaute

Belgisch voetbalDe Raad van Bestuur van de Pro League hield vandaag een brainstormsessie over het competitieformat en alles daarrond - strengere licenties, meer solidariteit over de tv-gelden. Het was luidens verschillende bronnen een ‘constructieve vergadering’. Gevolgd door: ‘We werken verder.’ Op de tekentafel ligt een vijfjarenplan, met een trapsgewijze overgang naar een 12-12-12-formule. Hoe ze daar willen komen, leest u hieronder. 

51 reacties

  • Jean-Pierre Aerts

    1 maand geleden
    Mannaert en denktank, dat vloekt. Speel gewoon met 20 ploegen en geen playoffs, maar ja, dat brengt minder geld op :-)
  • Jens Samson

    1 maand geleden
    Men doet gewoon verder met kapot hervormen. Overal in Europa heeft men het licht gezien en is men teruggegaan naar een grote eerste klasse (18 tot 22 ploegen) ZONDER play-offs. Wie op het einde eerste staat is gewonnen (zo was Union dus ook kampioen geweest). Maar in België is dat natuurlijk weer niet mogelijk.
  • Dany Herman

    1 maand geleden
    Zorg eerst voor deftige scheidsrechters en personeel bij de var ( stop heksenjacht op critikasters)en bekijk wat je daar aan kunt doen Er zijn nu ploegen geweerd geweest uit playoff 1 Gelukkig is mijn favoriete ploeg kampioen maar verschillende ploegen zijn bestolen geweest in aanloop naar playoff
  • Angelo ledda

    2 maanden geleden
    12 ploegen en 6 die zakken zou spannend zijn ..
  • christian demeester

    2 maanden geleden
    Zolang er maar niet aan puntendeling gedaan wordt. Dat is zo unfair.
  1. David Steegen na 13 jaar weg bij Anderlecht: “Ariël Jacobs was een meester in het cynisme, John van den Brom was één langgerekt feest”
    PREMIUM
    Anderlecht
    2

    David Steegen na 13 jaar weg bij Anderlecht: “Ariël Jacobs was een meester in het cynisme, John van den Brom was één langgerekt feest”

    Het begin van de zomervakantie betekent voor David Steegen (55) het einde van een tijdperk. 13 jaar lang werkte hij met hart en ziel voor RSC Anderlecht, eerst als Hoofd Communicatie en later als Public Relations - of Affairs zoals hij het zelf omschrijft . Op stap met Steegen door zijn Anderlechtverleden. “Ik ben weg, maar de deur bij Anderlecht staat altijd op een kier.”
  2. Cercle Brugge pakt uit met een nieuw logo
    Cercle Brugge

    Cercle Brugge pakt uit met een nieuw logo

    Cercle Brugge lanceerde vandaag zijn nieuw logo. Exact om 12.12 uur, een symbolische verwijzing naar het stamnummer. Na het succesrijke seizoen dat op een tiende plaats werd afgesloten, het beste resultaat sinds de terugkeer in 1A vier jaar geleden, vonden ze bij de Vereniging dat het de hoogste tijd was geworden om de groeiende ambities ook door middel van een doorgedreven rebranding tot uiting te laten komen. Het nieuwe logo is niet enkel ‘future proof’, het moet gelden als een frisse versie van de filosofie van groen-zwart mét het grootste respect voor de 123-jarige geschiedenis.