Volvo wil nog maar aan één autosalon per continent deelnemen

Volvo Cars op het 90e autosalon in ons land.
PHOTO_NEWS Volvo Cars op het 90e autosalon in ons land.
De Zweedse autobouwer Volvo heeft vandaag een nieuwe marketingstrategie aangekondigd. De autobouwer wil nog slechts aan een enkel autosalon per continent deelnemen en gaat online auto's verkopen, zo luidt het. Het marketingbudget wordt daarvoor opgetrokken.

"Al decennia lang volgt automarketing een bepaald patroon, waar de hele autoindustrie aan vasthoudt. Volvo Cars kiest ervoor om die logica te doorbreken en een strategie te implementeren die gericht is op de eigen noden", klinkt het in een persbericht.

Een van de belangrijkste ontwikkelingen is dat Volvo in haar nieuwe marketingstrategie zich enkel nog gaat concentreren op drie belangrijke internationale autosalons, één in Europa, één in de VS en één in Azië. Daarnaast komt er een jaarlijks 'Volvo event" om de producten en het merk te tonen. Onlineverkoop en -marketing zullen centraal geplaatst worden in de marketingstrategie en de concessiehouders en diensten zullen "drastisch" verbeterd worden.

Op het aankomende autosalon van Brussel in januari tekent Volvo alvast nog present.