Volkswagen komt naar je toe met slimme laadrobots

De laadrobot komt zelfstandig naar je auto.
Volkswagen De laadrobot komt zelfstandig naar je auto.
Gezeul met vieze laadkabels en de eeuwige zoektocht naar een parkeerplaats met een stekker. Volkswagen denkt dé oplossing voor dit gedoe te hebben in de vorm van autonome laadrobots. Die rijden volledig zelfstandig naar geparkeerde auto’s en laden ze vervolgens op.

Wanneer een auto wordt geparkeerd, kan de eigenaar met een app een seintje geven aan een laadrobot. Deze koppelt een powerbank aan en rijdt ermee naar de auto. Wanneer de wagen is opgeladen, brengt de laadrobot de powerbank terug naar zijn plek, zodat die weer kan opladen.

De laadrobots zijn voorzien van hightechcamera’s, laserscanners en ultrasone sensoren, zodat ze veilig door parkeergarages kunnen manoeuvreren. De laadrobots bevinden zich nog in het prototype-stadium. Volkswagen laat weten dat het een voorproefje is van mogelijke toekomstige laadoplossingen.




5 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Willem Sarlee

    Inderdaad vijgen na pasen. Hier zit echt niemand op te wachten. Slaat helemaal nergens op.

  • Jan Verplancken

    Maken de die het fileprobleem dan niet groter? Voor elke wagen moet er een robot de baan op. (Ze zien er wel leuk uit moet ik zeggen)

  • Geert Tamsyn

    Vijgen na Pasen: Tesla is al gestart met zijn V3 laadstations die een Model 3 opladen in 15 minuten.

  • piet devlieger

    Heel mooi in theorie maar in de praktijk zie ik dat nog niet zo snel realiseerbaar. Je zal heel andere parkeergarages moeten bouwen met een pak meer plaats tussen de auto's en meer plaats in de gangen. Want naast die auto's moeten ook die robots kunnen rijden en er is ook plaats nodig waar die kunnen opladen. En die robots op straat ... bij de eerste greppel of put staat die robot stil. Of een paar vandalen duwen die gewoon omver.

  • Rik Lameyze

    Na diesel schandaal, blijft VAG bedriegen. De software voor elektrische wagens, zit vol bugs en fouten. Deze wil men verkopen. Het rijbereik van zo Porsche is in theorie, 340 km. Volgens de strengere Amerikaanse regels. In Praktijk haal je mogelijk 300km. Maar als je wil genieten van de snelheid. Zullen die robots, meer dan nodig zijn. Bedriegers.