Volgende generatie Porsche Macan wordt uitsluitend elektrisch

De huidige versie van de Porsche Macan
Fabrikanten De huidige versie van de Porsche Macan
De volgende generatie van de Porsche Macan krijgt alleen nog elektrische aandrijving. De compacte SUV wordt in 2021 het derde elektrische model van het merk. De Taycan, de eerste volledig elektrische sportwagen van Porsche, gaat eind dit jaar al in productie. Kort daarna volgt de Taycan Cross Turismo, de avontuurlijke versie van de Taycan.

Porsche heeft besloten haar fabriek in Leipzig om te bouwen tot een site voor elektrische mobiliteit. Daardoor rijden er binnenkort maar liefst drie elektrische Porsches rond. 

Porsche wil zo snel mogelijk op de groene kar springen en ontwikkelde samen met Audi een gloednieuw elektrisch platform. “Elektrische mobiliteit en Porsche gaan hand in hand, vooral ook vanwege het sportieve karakter van elektrische aandrijving”, zegt Porsche-topman Oliver Blume. “Tot 2022 investeren we meer dan 6 miljard euro in elektrische mobiliteit.”

De andere iconische Porsche-modellen blijven wellicht nog een hele tijd op fossiele brandstof rijden. De komende tien jaar investeert Porsche namelijk ook nog in verbrandingsmotoren. De Porsche 911 zal dus niet nog niet al te snel de elektrische toer opgaan.

De Porsche Taycan
Porsche De Porsche Taycan
De Taycan Cross Turismo, de avontuurlijke versie van de Taycan.
Porsche De Taycan Cross Turismo, de avontuurlijke versie van de Taycan.



7 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Geert Tamsyn

    Leo Marien, zolang de honderden miljarden, die de constructeurs nu geïnvesteerd hebben in elektrische wagens, niet voldoende opgebracht hebben, maakt waterstof niet de minste kans.

  • Piet van Helsing

    en deze merken moeten het helaas wel hebben van hun motorgeluid

  • Diego Missiaen

    Hopelijk komt er snel een einde aan dit elektrische verhaal. Ik heb me alvast een nieuwe diesel gekocht deze week. Binnen afzienbare tijd, komen ze toch op de proppen dat diesel veel minder vervuilend is dan benzine, heeft veel minder co2 uitstoot en 30 tot 40 procent minder verbruik.

  • Leo Marien

    Nog even en waterstof doet z'n intreden. Daar geloof ik in, puur elektrisch op batterijen is slechts een slechte tussenoplossing.

  • Gerd Peeters

    Ik hoop dat ze dan met hun elektrische brol blijven zitten.