Volkswagen kocht in de States meer dan 400.000 auto’s terug en parkeerde ze op verlaten vliegvelden in de woestijn. De CO2-uitstoot nodig om die auto’s te bouwen, is te vergelijken met wat 50.000 inwoners in één jaar uitstoten.
Volledig scherm
PREMIUM
Volkswagen kocht in de States meer dan 400.000 auto’s terug en parkeerde ze op verlaten vliegvelden in de woestijn. De CO2-uitstoot nodig om die auto’s te bouwen, is te vergelijken met wat 50.000 inwoners in één jaar uitstoten. © REUTERS

Vier jaar na ‘dieselgate’: dit zijn de dramatische gevolgen van het Volkswagen-schandaal met sjoemelsoftware

In september 2015 barstte het dieselschandaal in alle hevigheid los. We zijn vier jaar later. Tijd om de gevolgen te meten. Het is dus niet beter geworden. Rode draad? Veel goede voornemens. Alleen vervellen die door opportunisme en gebrek aan coördinatie op hoger niveau. Vandaag is de situatie chaotischer. Misschien zelfs hypocrieter. Eén ding is zeker: de consument betaalt het gelag.

HLN gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement