Tuningbedrijf lanceert alvast eigen elektrische Porsche

Streetfighter LA
De wereld wacht met argusogen op de lancering van de Taycan, de eerste volledig elektrische Porsche. Een Amerikaans tuningbedrijf heeft alvast een eigen elektrische Porsche gelanceerd: een 911 Coupé uit 1977 mét een Tesla-elektromotor. 

De auto is het werk van StreetFighter LA en werd voorgesteld op de SEMA Show, een autobeurs in Las Vegas. Het installeren van de lokaal emissievrije aandrijflijn was volgens de makers eenvoudig, omdat er nauwelijks aanpassingen aan het chassis of de body nodig waren. De elektromotor maakt grotendeels gebruik van de originele ophangpunten van de boxermotor en produceert een indrukwekkende 700 pk.

Streetfighter LA

Details rond het batterijpakket zijn schaars. We weten zelfs niets van het bereik, of hoe snel de auto is van 0-100 km/u. Wel is zeker dat de klassieke 911 ook een brede bodykit heeft gekregen van de Japanse tuner Rauh Welt Begriff, alsmede een verstelbare wielophanging en BBS-wielen. Het interieur van deze 911 is opnieuw bekleed en voorzien van een rolkooi, maar omdat de stoelen geen hoofdsteunen hebben, kan misbruik van het gaspedaal je nekspieren vrij zwaar belasten.

Speedhunters

Het Nederlandse bedrijf Voitures Extravert werkt ook aan een elektrische Porsche 911.  De Taycan zelf wordt volgend jaar verwacht.  De supersnelle laadpaal die Porsche zelf ontwikkelde, laat het toe om in amper 20 minuten de motor op te laden, goed voor een bereik van 400 kilometer. 

Bron: vierenzestig.nl




4 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Freddy De Vos

    Wat gaat die batterij kosten en hoe lang is de levensduur? Die batterijen zijn het afval van morgen.

  • Jan Verstrepen

    Wat ben je met een elektrische auto je kunt er niet eens een uitstapje naar de Ardennen mee maken en terugkomen.

  • Jo Van Caenegem

    20 minuten opladen voor 400 km met 700 DIN pk. 2 seconden naar 100 is dan wel haalbaar, maar als je 330 km/u zou rijden haal je die 400 km niet. Je zou dit makkelijk naar 380 kunnen opdrijven, maar dan moet je zien dat er geen brand ontstaat bij snel opladen en rijden, opladen rijden... Je zou een Ruf uit '90 moeten laten rijden tegen dit tuigje op een grote ring. Om ter eerst 1600 km. De benzine zou het nog halen, door de oplaadtijd en brandrisico bij de electro auto.

  • joeri gielen

    Mooi...tot je de prijs hoort waarschijnlijk, niet weggelegd voor de gewone werkman.