Topingenieur Tesla op kritiek moment met verlof "om op te laden"

Het bedrijf van ondernemer Elon Musk heeft al enige tijd te kampen met flinke productieproblemen bij zijn belangrijke Model 3.
REUTERS Het bedrijf van ondernemer Elon Musk heeft al enige tijd te kampen met flinke productieproblemen bij zijn belangrijke Model 3.
Een topingenieur van de Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla, die toeziet op de ontwikkeling van de voertuigen, heeft op een opvallend moment verlof opgenomen. Het bedrijf van ondernemer Elon Musk heeft al enige tijd te kampen met flinke productieproblemen bij zijn belangrijke Model 3 en kenners maken zich inmiddels hardop zorgen over de toekomst van de onderneming.

Volgens Tesla heeft 'senior vice president of engineering' Doug Field een tijdje vrij genomen om "op te laden en tijd door te brengen met zijn familie", aldus een woordvoerder van Tesla. Hij is niet vertrokken bij de onderneming. Het bedrijf wil niet zeggen wanneer hij terugkeert en Field is niet bereikbaar voor commentaar.

Field werkt sinds 2013 voor Tesla, waar hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van nieuwe wagens zoals het type Model 3. De productiedoelen voor dat voertuig worden echter niet gehaald. Recentelijk nam Musk als topman al productieverantwoordelijkheden van Field over.

In het eerste kwartaal van het jaar produceerde Tesla 9.766 Model 3-auto's. Dat waren er een kwartaal eerder 2.425 bij een doelstelling van 5.000. Dat doel was overigens al stevig bijgesteld. Bij de onthulling van het model zei Musk nog dat er eind 2017 circa 20.000 Model 3s van de band zouden rollen, per maand. 




13 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Mario Tersago

    En Lucien, Pierre, niet alleen maakt men ons wijs dat dit de CO² uitstoot verminderd.. Als je de uitstoot neemt van de fabricage voor een Tesla, zal het ecologische aspect hiervan ook in het niets verdwijnen. Allemaal propaganda en verkoopspraat. De ziekte van vele bedrijven is dat het allemaal in de nek komt van elke sleutelposities en als deze personen eindelijk eens hun verlof of overuren kunnen plannen, lijkt het alsof zij de schuld zijn van deze soort kwesties.

  • Lucien Mertens

    Boter aan de galg meneer Vaneylen, nochtans is de massale menselijke voortplanting inderdaad het échte probleem, deze planeet bezwijkt onder de impact van onze aantallen.

  • Pierre vaneylen

    De toekomst van de elektrische wagen is overroepen. De politici stellen steeds strengere eisen waarbij ze voorbij gaan aan de realiteit om maar te zwijgen van de "groenen" Om de CO² uitstoot te verminderen en dus de opwarming van de aarde in te dijken moet de bevolkingsgroei stoppen, maak ze dat maar eens in Afrika wijs! Minder mensen is minder consumptie. Inzetten op (verplichte) geboortebeperking heeft veel meer effect dat rond te pot zitten te draaien.

  • Hendrik Patyn

    Een burn-out in een fabriek voor elektrische wagens. Waarschijnlijk het gevolg van de zich opstapelende problemen, en dit is niet enkel de produktie van de 3, maar ook de slechte afwerking, en de heel slechte ondersteuning na verkoop. En hoe aan 5000 wagens per week geraken, als hij nu maar aan 2200 komt, een identieke fabriek bijbouwen? Dan komt hij aan 4400, maar dit zou een bom geld kosten, en dit heeft hij nu al tekort.

  • aaron aerts

    Tesla is niets anders als wat Fisker Karma ooit was. Investeerders geloven in de groene droom maar het is niet reeël. Veel aandacht, maar de klassieke constructeurs mét de ervaring en kennis benen vlot bij zonder het hele circus en over kop te gaan. het is als een looprace waar diegenen die spurtent starten halverwege ingehaald worden door diegenen die hun eigen tempo lopen.