Corona heeft ook een impact op de leasemarkt. Honderdduizenden salariswagens staan momenteel gewoon thuis.
Volledig scherm
PREMIUM
Corona heeft ook een impact op de leasemarkt. Honderdduizenden salariswagens staan momenteel gewoon thuis. © Photo News

Rijden we door lockdown straks jaar langer met dezelfde bedrijfswagen?

Corona heeft effect op de luchtwegen, maar ook op onze autowegen. Honderdduizenden salariswagens staan tegenwoordig gewoon thuis voor de deur. Volgens leasemaatschappijen verlengen bedrijven massaal de lopende contracten om het wagenpark wat goedkoper te maken en is er door corona meer interesse om tweedehands wagens en zelfs fietsen te huren.

14 reacties

  • Geert Tamsyn

    1 maand geleden
    Er was geen risico op black out, het Europees interconnectiesysteem heeft perfect gewerkt, Elia heeft het gewoon toegepast en nadien zelfs verklaard dat we voor volgende winter geen strategische reserve meer nodig hebben. 17 jaar getalm met de kernuitstap heeft ons een grote achterstand qua hernieuwbare stroom bezorgd, met een Europese boete van 31 miljoen tot gevolg. Hoog tijd om een tandje bij te steken dus, of dat gaat ons nog veel geld kosten.
  • René Verhoeven

    2 maanden geleden
    Zo kan je natuurlijk alles gaan ontkennen als het niet in je kraam past en als je er niet van op de hoogte bent, Geert, op die manier is een zinnige discussie uitgesloten. Anders contacteer je maar even de dispatch van elia om te luisteren hoe hard ze gezweet hebben om een black out te vermijden! Ik zat op de eerste rij in ieder geval die dag! Over aanbod kan je oplossen door afschakelen, tekorten zijn niet op te vangen en het wordt steeds erger naarmate er meer hernieuwbaar komt
  • René Verhoeven

    2 maanden geleden
    Zo kan je natuurlijk alles gaan ontkennen als het niet in je kraam past en als je er niet van op de hoogte bent, Geert, op die manier is een zinnige discussie uitgesloten. Anders contacteer je maar even de dispatch van elia om te luisteren hoe hard ze gezweet hebben om een black out te vermijden! Ik zat op de eerste rij in ieder geval die dag! Over aanbod kan je oplossen door afschakelen, tekorten zijn niet op te vangen en het wordt steeds erger naarmate er meer hernieuwbaar komt.
  • Geert Tamsyn

    2 maanden geleden
    Ze staan voor hun plezier wel met honderdduizenden in de wekelijkse files van en naar de kust. En niet elke prive-verplaatsing is voor het plezier. Er was helemaal geen tekort, niemand zat in het donker, niemand werd afgekoppeld. Er was minder aanbod met hogere prijzen, zoals er een tijdje geleden overaanbod was met zelfs negatieve prijzen. Wet van vraag en aanbod, niks mis mee, en beter dan het monopolie van de kernenergie.
  • raf peeters

    2 maanden geleden
    2% CO2 uitstoot loonwagens?.Quatsch 80% wat op de weg zit in de week zijn loonwagens ,zie maar corona periode thuis werken(snelweg leeg) en inderdaad 6000km is doorsnee privè op een jaar ,niks vergeleken diegene die 25000 a 30000km met hun loonwagen doen op en af naar 't werk.Loonwagens maken 25% van totale wagens uit in Belgie ondertussen.Zolang ze die niet afschaffen gaan ze niet korter wonen,thuis werken is de boodschap,milieu vriendelijk en Renè Verhoeven,juist nu hoor je ze niet
  1. Een 300 jaar oude eik verplaatsen door een stad?  Dat doe je zo
    Play

    Een 300 jaar oude eik verplaat­sen door een stad? Dat doe je zo

  2. De Croo richt zich in laatste woorden tot jongeren: "Het einde wordt een nieuw begin"
    Play

    De Croo richt zich in laatste woorden tot jongeren: "Het einde wordt een nieuw begin"