Rijden we binnenkort allemaal rond met een “powerbank” achter onze elektrische wagen?

EP Tender
Voor lokaal gebruik zijn elektrische wagens perfect. Maar bij lange ritten durven kleine batterijen en lange laadtijden al eens een domper op de feestvreugde te zijn. Het Franse bedrijf EP Tender wil daar nu komaf mee maken via een soort ‘mobiele powerbanks’.

Het principe van een powerbank is alom gekend: een klein, mobiel batterijtje waarmee je je smartphone kan opladen. Wel, EP Tender heeft dat principe nu vertaald naar de elektrische auto. Het bedrijf ontwikkelde aanhangwagentjes met een batterij van 36 kWh – zowat de grootte van die van een Mazda MX-30 – zodat je al rijdende je wagen kan opladen.

Bij EP Tender zijn ze trouwens razend ambitieus. De Franse startup wil binnen vijf jaar aanhangertjes met 60 kWh in hun aanbod krijgen en werken aan een heus netwerk, waarbij je van trailertje naar trailertje kan rijden om zo zonder lange laadsessies op je bestemming te geraken. Allemaal gestuurd via een app, uiteraard.

Een mobiele accu-aanhanger op dagbasis huren, zou voor 34 euro kunnen. Al moet je nog wel de juiste koppelingsset aankopen bij EP Tender, die nodig is om de accu-aanhanger met je auto te verbinden. Dat kost je ongeveer 600 euro.

LEES OOK. Tesla’s op skivakantie in de laadpaalfile




24 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Hendrik Patyn

    En binnen korte tijd zal men tot het besluit komen dat de EW enkel goed is om rond de kerk te rijden. Zelfs een nieuwe Tesla 3 long range haalt maar 300km, een Nederlander kan nog niet eens heen en weer naar zijn ouders, en normaal gezien raad men aan vanaf 20% te laden tot max 80%,. Tesla heeft de garantie op hun batterijen verminderd met 80000km, achteruitgang ipv vooruitgang, 1 grote hype om de belastingbetaler geld uit zijn zakken te kloppen.

  • Gaston Armi

    Te gek voor woorden. De meeste kunnen zelfs niet achteruit rijden zonder aanhangwagen. 't Zal mooi worden op parkings!

  • Dirk Vregels

    Vele kunnen nu al niet achteruitrijden dus met een aanhangertje erachter gaat dat helemaal lachen worden. De verzekering zal duurder worden als het aanhangertje.

  • Johan Vroonen

    Op zich leuk concept, maar ik vraag me af of je met een elektrisch stadsautootje überhaupt op vakantie wenst te gaan. We zijn zonder problemen met onze tesla hier in Oostenrijk. Vier maal gestopt om telkens 20 a 30 minuutjes te laden. De files op de weg hadden meer impact op onze reistijd. En cruisen tegen 160km/u op de autobahn zal niet lukken met aanhanger. Voor mij alleszins geen ouderwetse diesel meer.

  • Chris Devlaeminck

    Als men op reis een campingcar, caravan, of trailer met fietsen of motorfiets wil slepen? En dan? Een treintje maken? Ook nog, ik zie de meerderheid onder ons al sukkelen om daarmee ergens te parkeren of achteruit te rijden. Indien ik een nieuwe wagen nodig heb koop ik er wel ene met een dieselmotor van de nieuwste generatie.