Graham Hamilton begon serieus met het verzamelen van Matchbox-auto’s toen hij in de twintig was. Hij besteedde tussen 1962 en 1982 meer dan 100.000 euro aan het kopen van Matchbox-speelgoedauto’s.
Volledig scherm
Graham Hamilton begon serieus met het verzamelen van Matchbox-auto’s toen hij in de twintig was. Hij besteedde tussen 1962 en 1982 meer dan 100.000 euro aan het kopen van Matchbox-speelgoedauto’s. © Vectis Auctions

Recordprijzen voor oude speelgoedautootjes: 326.000 euro voor deel collectie

Een verzameling speelgoedauto’s heeft een ware biedingsoorlog ontketend. Een eerste deel van een Matchbox-verzameling in Groot-Brittannië is zojuist verkocht voor ruim 326.000 euro. 

2 reacties

  • Mark Smeyers

    3 weken geleden
    Er klopt iets niet aan dit verhaal, hij heeft 1800 Matchbox modelletjes, waar hij meer dan €100,000 voor betaald zou hebben, dat is gemiddeld €55,55 per model. Normaal gezien kost zo'n Matchbox toch maar enkele Euro ... ik veronderstel dat hij dan toch enkele heel dure verzamelstukken gekocht heeft ipv alleen de nieuwe uitgaves.
  • Dominique Van der Poorten

    3 weken geleden
    Hij heeft er nog verlies op geleden.
  1. Diesel dood? Nog niet, maar het einde is nabij

    Diesel dood? Nog niet, maar het einde is nabij

    Het bedrijfswagenpark stapt in 2026 quasi volledig over op elektrische wagens, terwijl ook de particuliere bestuurder steeds vaker voor een EV opteert. Vele automerken stellen langs hun kant dan weer een datum in het vooruitzicht waarop ze definitief stoppen met de productie van auto’s met een verbrandingsmotor. Hoelang mogen we nog met een nieuwe diesel rijden? En is het nog interessant om in een dieselwagen te investeren? HLN Drive weegt de pro’s en de contra’s af.
  2. Getest: zolang duurt het voordat je met een elektrische wagen stilstaat bij een noodstop
    HLN Drive

    Getest: zolang duurt het voordat je met een elektri­sche wagen stilstaat bij een noodstop

    Je wil niet dat het gebeurt, maar de kans dat je eens in je leven een noodstop moet maken met de auto of begint te slippen, is vrij reëel. In die situaties reageer je vaak instictmatig, met een relfex in een fractie van een seconde. Maar elektrische auto’s reageren heel anders dan wagens met een verbrandingsmotor. Het is dus kwestie van de juiste reflexen te kweken. HLN Drive ging op slipcursus.