Exclusief voor abonnees

Op zoek naar een nieuwe auto? Diesel, hybride, of toch maar géén? Experts geven hun visie

Istock
Een nog zwaardere belasting van vervuilende auto’s vanaf 2021, lage-emissiezones die almaar strenger worden en voortdurend wijzigende technologieën. Je zal vandaag maar aan een nieuwe auto toe zijn. Waarop te letten als u straks in de showroom staat? Drie experts geven hun mening. Over een ding zijn ze het roerend eens: een eenduidige lijn is in het beleid van de overheid niet te vinden.

Je hebt 10% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode:




47 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Roger Deprez

    Op vervuilend vlak moet de auto het vergelden over de grootste vervuiler landbouw en veestapel mag met geen woord over gesproken worden. Als men het ene aanklaag dan moet dat voor alles en iedereen gelden.

  • ronny steurbaut

    hier worden we gepest voor onze auto die oh zo vervuilend is en slecht is voor het milieu maar dat in Afrika de meest vervuilende afgedankte auto's van hier nog jaren verder rijden , ze daar al jaren op verschillende fronten oorlog voeren met allerlei vervoer - , vlieg- en vaartuigen vind men blijkbaar niet zo erg ! rijden , vliegen en varen die allemaal met propere lpg motoren ? of blijft die vervuilde lucht ginder hangen en komt die niet naar Europa gewaaid ?? als ze ons maar kunnen pluimen

  • Baldr VanHoek

    Waterstofgas de betere oplossing dan electriciteit en gelukkig .... is de wetenschap daar samen met de politici zoals BDW die zo hard geloven in de vooruitgang door de universiteit uit Leuven om ons daarbij te helpen... hebben ze beloofd .... als kritiek op Greta Thunberg die toch zo naïef was verzekerden mensen...

  • Guy muis

    mijn diesel is in 2020 11j en dus betaal ik de eerste maal voor de lage emissie in antwerpen voor 366 euro per jaar kan ik geen nieuwe auto kopen.mijn auto is prima in orde en bovendien moet ik nog eens dieseltest op de keuring betalen ,dus platte taks langs alle kanten!

  • Robert Van Garderen

    Wat je ook kiest de overheden zorgen er wel voor dat je gaat betalen onder welk mom dan ook. Rij je meer dan 30.000km p/j? Diesel. Tot 30.000 kiezen tussen wat je wilt. CNG. Hartstikke leuk totdat de regering de fabrikanten verplichten om een grote gastank in te bouwen en een Max 15 ltr benzinetank. Ben je buiten België dus de klos want alleen Italië tank ook cng. Lekker handig dus.