Op dit circuit kun je zelf in een echte Formule 1-auto rijden
Het Britse bedrijf TrackDays biedt iedereen de kans om zich even een Formule 1-coureur te voelen. Voor iets meer dan 1.000 euro kun je in de Jordan EJ12 F1-auto rijden, die ooit bestuurd werd door Takuma Sato.
Delen per e-mail
Het bedrijf laat je natuurlijk niet zomaar achter het stuur springen van de EJ12. De race-sessie begint met een veiligheidsinstructie en een briefing van dertig minuten over onder meer gas- en remtechnieken. Daarna volgen een reflextraining van veertien ronden en een gaspedaaloefening op een driftcircuit. Vervolgens rijden de deelnemers vier verkenningsronden in een BMW M3, voordat ze overstappen in een F1000-racewagen.
De gele Jordan is exact dezelfde auto die afgelopen september te koop stond in Groot-Brittannië. De 800 pk sterke auto werd voor het eerst in 2002 bestuurd door Sato op het Britse circuit Silverstone. De auto heeft nog steeds dezelfde kleurstelling die hij had voor de Suzuka Grand Prix van oktober 2002. De wagen werd uiteindelijk verkocht voor 167.500 pond (188.393 euro).
Tijdens de F1 werd de auto aangedreven door een 3,0-liter V10 Honda-motor, maar het Japanse bedrijf verwijderde die toen de auto werd verkocht. Nu zit er een 600 pk sterke Formule 3000 V8-motor in, die is gekoppeld aan een sequentiële vijfversnellingsbak.
De race-ervaring is te boeken op het Bovingdon Airfield-circuit in Hertfordshire in Engeland. De kosten bedragen 999 pond (1.123 euro) voor tien rondes in de Jordan F1-auto.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Aanvullende verzekeringen naast je autoverzekering, een must?
Bij het afsluiten van een autoverzekering moet je een aantal keuzes maken. Neem ik enkel een BA-verzekering, of ook een full omnium? Of toch maar een mini omnium? Veel om over na te denken. Dan hebben we het nog niet gehad over de aanvullende verzekeringen: rechtsbijstand, bestuurdersverzekering, bijstandsverzekering. Zijn deze wel nuttig? Independer.be denkt van wel, en legt je ook uit waarom. -
Google laat Amerikaanse gebruikers parkeergeld betalen via Maps
Google voegt nieuwe betaalfuncties toe aan zijn Maps-dienst. De techgigant laat Amerikaanse gebruikers onder andere parkeergeld betalen via Google Maps. De functie werkt volgens Google in meer dan 400 steden in de VS. -
Heeft Covid-19 invloed op mijn autoverzekering?
Mondmaskers, handgels, sociale bubbels, avondklok… Jammer genoeg zullen we hiermee nog een tijdje moeten leven. De coronapandemie heeft een enorme impact op ons dagelijks leven. We blijven met z’n allen meer in ons kot, werken vaak vanuit onze homeoffice, dus onze auto staat ook vaker stil. Kan ik hier een voordeel mee doen en besparen op mijn autoverzekering? Het antwoord is volmondig: ja! Independer.be legt het je uit. -
-
Deze cognac handtassen moet je zeker hebben in je kledingkast
Hoeveel handtassen heb jij in je kast hangen? En hoeveel van die tassen gebruik je echt? Om nog meer miskopen te vermijden presenteren we je graag dé drie handtassen die iedere vrouw moet hebben. Eén ding hebben ze alvast met elkaar gemeen. Met hun warme cognactint passen ze bij iedere outfit. Ninashop.be selecteert haar favoriete cognac hantassen. -
6
Nieuw snelheidsrecord met auto in een gebouw: 165,1 km/u
De Porsche Taycan heeft een bijzonder wereldrecord te pakken. Nooit eerder reed een auto zo snel ín een gebouw als de elektrische Porsche. -
Dit is de VAB-Gezinswagen van het Jaar: voor het eerst ook Chinese auto bij de winnaars
Dacia Duster (in het middenklassesegment) en de Skoda Octavia Combi (in het duurdere segment) zijn verkozen tot VAB-Gezinswagen van het Jaar. Binnen de categorie 'elektrische wagens' mochten deze keer enkel volledig elektrische modellen meedingen en daar heeft voor het eerst een Chinese wagen gewonnen: de MG ZS EV. -
Energie
Dit zijn de grootste energieslurpers in uw huis
Een doorsnee Belgisch gezin betaalt jaarlijks meer dan 1.600 euro aan energie*. Wel 73,5 procent van onze verbruikte energie spenderen we aan de verwarming van onze woning. Enkel in Luxemburg ligt dat percentage nog hoger. Daartegenover staat dat we in verhouding weinig energie verbruiken om de woning te verkoelen en te koken. Mijnenergie.be ging na hoe u die kennis in uw voordeel omzet.