Ondanks geflopte presentatie: “Al 150.000 bestellingen Tesla Cybertruck”

Elon Musk tijdens de presentatie van zijn elektrische Cybertruck.
AFP Elon Musk tijdens de presentatie van zijn elektrische Cybertruck.
Autofabrikant Tesla heeft al zo’n 150.000 bestellingen binnen voor zijn nieuwe elektrische Cybertruck, ondanks een pijnlijk voorval bij de onthulling van het voertuig. Dat heeft topman Elon Musk gezegd in Californië, meldt SkyNews.

Bij de presentatie van de volgens de makers onverwoestbare Cybertruck ging er afgelopen week iets mis. Het hoofd design van de Amerikaanse autobouwer wilde aantonen dat het futuristisch uitziende voertuig extra stevig is, maar vernielde daarbij twee ruiten.

Tesla leverde vrijdag in de nasleep van het incident ruim 6 procent in op de beurs in New York. Zo gingen voor honderden miljoenen dollars aan beurswaarde in rook op. Het ontwerp van de pick-uptruck zorgde bij kenners voor verdeelde reacties, terwijl analisten hoopten dat Tesla een flink aandeel zou kunnen pakken van de wat traditioneel ingestelde markt voor pick-uptrucks. Met het opvallende design lijkt dat geen optie.

Het kan overigens nog jaren duren voordat de eerste elektrische pick-uptruck van Tesla daadwerkelijk te koop is. Tesla wil eind 2021 met de fabricage beginnen. De auto moet exclusief belastingen een kleine 40.000 dollar (36.000 euro) kosten.




12 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Geert Tamsyn

    1 kW voor een EV vervangt 3 kW altijd vervuilende fossiele brandstofenergie, EV zijn nu eenmaal 3 keer energie-efficiënter. Van die 1 kW wordt in ons land gemiddeld 0,4 kW groen geproduceerd, en dat neemt toe met de dag, ook voor extra elektriciteit. Een EV is dus 5 keer milieuvriendelijker dan een brandstofwagen. De productie van een EV geeft CO2, de productie van een brandstofwagen, oppompen, transport, raffinage en distributie van fossiele brandstoffen nog veel meer.

  • Hendrik Patyn

    Mr Mertens u hebt nog tijd de Tesla aandelen zakken ipv stijgen. Mr Tamsyn extra elektriciteit wordt aangemaakt met fossiele brandstoffen of nucleair, dus kan men stellen dat de elektrische wagen hier 100% op rijdt, want de groene elektriciteit is al opgebruikt voor andere toepassingen, en dan is er nog de extra co2 voor de produktie van de EW. Ondertussen is de diesel terug minder milieubelastend dan de EW. Maar ja ontkent u maar verder

  • Hendrik Patyn

    Mr Mertens u hebt nog tijd de Tesla aandelen zakken ipv stijgen. Mr Tamsyn extra elektriciteit wordt aangemaakt met fossiele brandstoffen of nucleair, dus kan men stellen dat de elektrische wagen hier 100% op rijdt, want de groene elektriciteit is al opgebruikt voor andere toepassingen, en dan is er nog de extra co2 voor de produktie van de EW. Ondertussen is de diesel terug minder milieubelastend dan de EW. Maar ja ontkent u maar verder......

  • Hendrik Patyn

    Mr Mertens u hebt nog tijd de Tesla aandelen zakken ipv stijgen. Mr Tamsyn extra elektriciteit wordt aangemaakt met fossiele brandstoffen of nucleair, dus kan men stellen dat de elektrische wagen hier 100% op rijdt, want de groene elektriciteit is al opgebruikt voor andere toepassingen, en dan is er nog de extra co2 voor de produktie van de EW. Ondertussen is de diesel terug minder milieubelastend dan de EW. Maar ja ontkent u maar verder in uw Phantasialand...

  • Geert Tamsyn

    27 % van steenkool is nog altijd 73 % beter dan 100 % fossiele brandstoffen. Als je weet dat EV 3 maal energie-efficiënter zijn dan brandstofwagens, bedraagt de milieuwinst > 200 %.