Sinds 2018 staan op dit veld honderden elektrische auto's weg te roesten.
Volledig scherm
Sinds 2018 staan op dit veld honderden elektrische auto's weg te roesten. © Vega Gex/Twitter

Honderden elektrische auto’s staan al drie jaar weg te roesten op een Frans veld na mislukt experiment

Op een veld in de Franse gemeente Romorantin staan honderden uit het verkeer genomen deelauto’s weg te roesten. De modellen van Bluecar hadden in Parijs furore moeten maken, maar het experiment faalde.

29 reacties

  • raf peeters

    3 weken geleden
    YepTamsyn ,daarom staan daar honderden weg te roesten zeker?.Als na 7 jaar daar honderden wagens staan weg te roesten die volgens u 1 miljoen km kunnen doen dan is wel degelijk een wegwerpproduct en kan je van milieuvriendelijk ook niet spreken,laat staan duurzaam.
  • Geert Tamsyn

    3 weken geleden
    Dat die laboratoria gelijk hebben, en dat EV allesbehalve een wegwerpproduct zijn, bewijzen de EV die nu al >1 miljoen km. op de teller hebben, en de hogere restwaarde van EV. Veel vervangen (en dus wegwerpen) aan EV hoeft niet: de oorzaken van defecten aan brandstofwagens zijn hoge temperaturen, hoge druk, wrijvingen en corrosie door allerlei chemische vloeistoffen. Bij EV nauwelijks aanwezig. En dan is er natuurlijk nog het continu wegwerpen van 75% van de fossiele brandstoffen.
  • raf peeters

    4 weken geleden
    Geert Tamsyn ,je hebt het helemaal niet begrepen of niet willen begrijpen ,daarom staan al die wagens daar op te roesten waarschijnlijk en dit na amper 7 jaar gebruik want ze staan daar al bijna 4 jaar.Een E wagens is een "wegwerpproduct",veel aan vervangen en herstellen is zelfs niet mogelijk.(wat de uiteindelijke doel is)als men maar kan verkopen.
  • raf peeters

    4 weken geleden
    Geert Tamsyn ,je wil het niet begrijpen hè,je hebt dan ook geen auto nodig maar alleen de batterij.Geloof mij vrij een fossiele met 1.000.000 km is zowat alles vervangen.(wat je bij een E voertuig al niet mogelijk is)Je wilt iets vergelijken wat niet te vergelijken is.
  • Geert Tamsyn

    4 weken geleden
    Wat is voor een batterij het verschil tussen een labo en echt gereden kilkometers, Raf Peeters? Het gaat gewoon om het aantal cycli laden/ontladen, die ingenieurs en profs weten beter dan u hoe ze dat simuleren. Als er brandstofwagens zijn die 1.000.000 km. afleggen, waarom zou een EV met vernieuwde batterij dat niet kunnen? Dat er links en rechts eens iets moet vervangen worden, valt niet uit te sluiten, die kosten heb je bij een brandstofwagen in veelvoud, veel meer onderdelen die kapot gaan.
  1. Bruiswater met fruitsmaak én alcohol: de nieuwste hype
    Play

    Bruiswater met fruitsmaak én alcohol: de nieuwste hype

  2. Axel Daeseleire heeft goed nieuws voor de burgemees­ter van Sint-Niklaas
    Play
    Erfgenaam Gezocht

    Axel Daeseleire heeft goed nieuws voor de burgemees­ter van Sint-Niklaas