Hoe tóch nog onder laagste prijs groepsaankoop elektrische wagens te gaan: beetje onderhandelen levert al snel bijna 1.500 euro extra op

Op de prijs van de Nissan Leaf blijkt hier en daar nog wel wat rek te zitten.
RV Op de prijs van de Nissan Leaf blijkt hier en daar nog wel wat rek te zitten.
Op dag één van de groepsaankoop voor elektrische wagens die de overheid organiseerde, registreerden zich al bijna duizend geïnteresseerden. Maar doe je via samenelektrisch.be écht wel de beste koop? Niet per se, zo blijkt. Met een beetje onderhandelen, steek je al snel tot bijna 1.500 euro extra in je zak.

Je hebt 14% van dit artikel gelezen




23 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Jan Verstrepen

    Meteen een groepsaankoop voor hotel want als je met zo een elektrische auto ergens naartoe wilt mag je telkens enkele dagen hotel bij rekenen om dat ding op te laden, je kunt niet eens van de kust naar de Ardennen heen en terug.

  • imke de meester

    als ze nu al eens zouden beginnen met alle cruises te verbannen, dit is zuivere luxe, veel minder vluchten, elk gezin 1 auto behalve als het nodig is voor het werk, vervoer over het water te promotoren,.... de lucht zou al veel beter worden, alle bussen electrisch laten rijden ….

  • FRIEDA VAN KEYMEULEN

    Der reden voor dit groepsaankoop, die wij onverantwoord vinden, is simpel:de overheid zit in de puree met haar programma. Bovenop zijn er geen voldoende hoeveelheden grondstoffen beschikbaar voor de productie van de batterijen, die bovendien uiterst milieu schadelijk zijn. Deze kunnen slechts op 2 plaatsen in de wereld ontgint worden. Africa en ik dacht ergens in Zuid-Amerika.De rest van de problemen zijn niet te tellen.

  • Johny Dierickx

    Elektrisch rijden? Mijn e-bike batterij gaf het na 4000 km op, prijs nieuwe batterij 600 euro!!!

  • Marc De Smet

    Om een succesverhaal te maken van de elektrische auto is er dringend één maatregel nodig: de batterij moet gestandardiseerd worden, en vlot verwisselbaar zijn. Vervolgens moeten de tankstations uitgerust worden met een voorraad opgeladen batterijen (alsook, idealiter, een oplaadinstallatie). Zodoende wordt het opladen een zaak voor de professionelen, en moet automobilist zich niets meer aantrekken van beperkte autonomie of beschikbare laadpalen.