Wiebe Wakker, de man die sinds 2016 in een elektrische auto de wereld rondreist, is aangekomen in Darwin in Australië. Daarmee is de 31-jarige Haarlemmer, naar eigen zeggen, de eerste die de andere kant van de wereld met een elektrische auto heeft bereikt.
Volledig scherm
Wiebe Wakker, de man die sinds 2016 in een elektrische auto de wereld rondreist, is aangekomen in Darwin in Australië. Daarmee is de 31-jarige Haarlemmer, naar eigen zeggen, de eerste die de andere kant van de wereld met een elektrische auto heeft bereikt. © Wiebe Wakker

Gelukt: naar de andere kant van de wereld met een elektrische auto

Na ruim twee jaar is het de Nederlander Wiebe Wakker gelukt om met zijn elektrische auto Sydney te bereiken. Wakker vertrok op 15 maart 2016 en kwam 827 dagen later aan aan de andere kant van de wereld.

11 reacties

  • piet devlieger

    3 jaar geleden
    Gemiddeld 80 km per dag. Een beetje fietser kan dat ook, zonder batterijpaket.
  • patrrik versys

    3 jaar geleden
    waar komt de elektriciteit vandaan? Steenkoolcentrales? Kerncentrales? Het is niet omdat die auto op elektriciteit rijdt dat hij zuiver is maar dat ontgaat velen blijkbaar. Men moet eerst zien dat er genoeg milieuvriendelijke elektriciteit opgewekt kan worden voor deze auto een toekomst heeft
  • Hugo VAN HAEVRE

    3 jaar geleden
    Wat een vooruitgang 2 jaar om onze tegenvoeters te bereiken, met een goede oude betrouwbare Diesel een goede maand
  • willy cornille

    3 jaar geleden
    Electrische wagens véél te duur en onvoldoende reikwijdte. Tracht maar eens van Antwerpen naar de Ardennen of Diksmuide te rijden, tenzij met een Tesla. Een hybride kijkt mij nog de meest voor de hand liggende. Wil je te proper rijden zoals met LPG dan wordt je extra belast met max 208 euro extra rijtaks per jaar. Hypocriet Belgie, het moet altijd geld kosten. De dag dat een auto op vuil Schelde water kan laten rijden of je eigen badwater, die dag wordt water onbetaalbaar.
  • Matt Casters

    3 jaar geleden
    Laat de prijzen van elektrische auto's nog een paar jaar zakken en ze zijn stukken goedkoper en massaal properder dan alles wat er nu bestaat. In plaats van een paar honderd duizend km meegaan, een paar miljoen km, minder dan de helft aan brandstof kosten, volledig recycleerbaar, veel minder onderhoud, enzovoort. Net de vooroordelen tussen de commentaar hier wil Wiebe aanpakken maar voor de oudjes gaat het misschien wat snel.
  1. Hybride wagens mogen niet zomaar parkeren op plaatsen voor elektrische auto's
    Auto

    Hybride wagens mogen niet zomaar parkeren op plaatsen voor elektri­sche auto's

    Hybride voertuigen, die gedeeltelijk elektrisch rijden, mogen niet zomaar parkeren op een parkeerplaats voorbehouden voor elektrische wagens. Gemeenten kunnen er echter voor kiezen om dit wél toe te laten door een specifiek onderbord. Zo blijkt uit het antwoord van minister van Mobiliteit François Bellot op een parlementaire vraag van CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh, waarover ook De Standaard bericht. Ook of laden op zo'n parkeerplaats verplicht is, wordt beslist door de wegbeheerder. "Belangrijk is wel dat het duidelijk is en blijft voor de eigenaars van elektrische wagens", aldus Van den Bergh.
  1. Brandbaar snoep op een taart vol vuurwerk? Slécht idee!
    Play

    Brandbaar snoep op een taart vol vuurwerk? Slécht idee!

  2. Kürt Rogiers wou eigenlijk paus worden: "Heel dat Sint-Pietersplein riep voor hem, dat wou ik ook!"
    Play
    Later Als Ik Groot Ben

    Kürt Rogiers wou eigenlijk paus worden: "Heel dat Sint-Pieters­plein riep voor hem, dat wou ik ook!"