Elon Musk stuurt Tesla naar circuit na recordtijd van elektrische Porsche

Porsche Taycan versus Tesla Model S.
Auto-medienportal Porsche Taycan versus Tesla Model S.
Elon Musk heeft aangekondigd een Tesla Model S naar de Nordschleife van de Nürburgring te sturen. Hij doet dit nadat bekend werd dat de elektrische Porsche Taycan daar een recordtijd heeft neergezet voor elektrische vierdeursauto's.

Kort na de officiële onthulling van de Porsche Taycan reageerde Elon Musk eerst op Twitter dat hij het raar vond dat ze een versie van de elektrische Porsche Taycan de toevoeging ‘Turbo’ hadden meegegeven. Een paar uur later kondigde hij aan een Tesla Model S naar de Nürburgring te sturen. De link tussen de twee boodschappen lijkt duidelijk.

Lees ook: 
Meteen circuitrecord voor eerste volledig elektrische Porsche

Porsche gebruikt inderdaad de ‘Turbo’-badge om de snellere uitvoeringen aan te duiden, inclusief de 911, Macan, Cayenne en Panamera. Dit ondanks het feit dat bijna alle motoren van moderne Porsches standaard worden aangedreven door turbomotoren. Musk is niet de enige die dit vreemd vindt, aangezien er in elektrische auto's geen enkele turbocompressor te vinden is.

In de tweet die daarop volgde lijkt het er dus op dat de topman van Tesla de handschoen oppakt door een Model S naar de Nordschleife te sturen om te kijken of die de Taycan van de troon kan stoten. 

Moeilijk

De Model S kan het echter nog wel eens moeilijk krijgen als Musk woord houdt, want de 761 pk sterke Taycan is speciaal gemaakt voor sportieve prestaties en had slechts 7 minuten en 42 seconden nodig om een ronde over het circuit af te leggen

Bijkomend probleem is dat de Tesla Model S naar verluidt de neiging heeft om oververhit te raken en in een gereduceerde vermogensmodus te schieten wanneer deze op een circuit aan de tand wordt gevoeld. Veel autoliefhebbers kijken uit naar een mogelijke recordrun van de Model S, maar het kan ook weer een grote blufactie zijn van de onvoorspelbare Amerikaan. Volgende week weten we het.




22 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • chris lesage

    Volgend jaar komt Tesla uit met batterijen die 1.6 miljoen km meegaan..

  • Michel Schaeverbeke

    Je kan diegenen die weten over wat ze praten er zo uithalen. Men moet tesla bedanken om zich te blijven inzetten ondanks alle constante tegenwind. Maar wees gerust, alles wat Elon Musk aankondigde hebben ze ondertussen gerealiseerd. En nog veel meer op komst, verticale integratie en alle technologie in eigen ontwikkeling. De traditionele merken kunnen nog steeds, de in 2012 gelanceerde en continue verbeterde model S, niet verslaan.

  • Bram Schottey

    Niet van de kust naar de Ardennen. Ik rij van Brussel naar Luxemburg en terug op 1 lading en heb dan nog 25% over. Als ik wil kan ik onderweg laden. Dat duurt zon 20 min aan een supercharger. De andere merken hebben 1 nadeel. Ze hebben een kleine boordlader. Ik kan thuis 22kw laden. Jaguar heeft 7.4. Porsche 11. Dwz ik kan thuis snel laden. Mocht ik een Jaguar hebben kan ik op een nacht niet eens vol laden (heb het getest ).

  • Rik Connaerdt

    Musk voelt de bui hangen, de Duitsers komen er aan. Eigenlijk zijn ze er al: de Audi E-trons, de Mercedessen, de elektrische Porsches en BMW's doen het met een Grundlichkeit waar de afwerkingsgraad van de Tesla's bij verbleken. Gisteren heb ik zo'n kleine Tesla zien rijden: wat een lelijk monstertje.

  • Jan Verstrepen

    En dat allemaal voor een auto waar je zelf vanuit onze kust niet naar de Ardennen kunt rijden zonder een nacht uit te slapen om dat ding op te laden en de stroom die komt natuurlijk van de mannetjes van Mars.