eHighway
Volledig scherm
eHighway © Siemens AG

Drukke Duitse snelweg heeft bovenleiding voor hybride vrachtwagens

In Duitsland is de eerste openbare eHighway voor vrachtverkeer geopend. Op een druk gedeelte van de A5 tussen Frankfurt en Darmstadt bevindt zich een testtraject met een bovenleiding voor hybride vrachtwagens.

19 reacties

  • Linda Maes

    2 jaar geleden
    En ons raad de overheid aan om eenpansgerechten te maken, omdat we anders zonder stroom gaan vallen.
  • Jan Verstrepen

    2 jaar geleden
    Dat hadden de tram's ook vroeger dus ze hebben niets nieuws uitgevonden, iemand met gezond verstand had die tram's laten voortbestaan.
  • Frans Peeters

    2 jaar geleden
    Als ik de binnenvaartwegen bekijk zoals het Albertkanaal zie ik maar weinig boten ondanks de grote kosten om alle bruggen te verhogen
  • Lilly Daems

    2 jaar geleden
    Dat is de tram van vroeger . Terug naar af . En dan binnen 25 jaar terug naar verbrandingsmotor .
  • Anonymous

    2 jaar geleden
    Extra motor en toebehoren is extra gewicht en betekend dus minder laadkilo's. Dat betekend meer vrachtwagens om dezelfde lading te moeten vervoeren en dat betekend dan weer extra file's ... De verbrandingsmotor vervang je niet zomaar in een handomdraai. Waterstof is volgens mij voorlopig de beste oplossing..
  1. Dit is waarom parkeren zonder handrem geen goed idee is
    Play

    Dit is waarom parkeren zonder handrem geen goed idee is

  2. Maak een virtueel ritje vanaf de eerste  rij op de “snelste achtbaan van de Benelux”
    Play

    Maak een virtueel ritje vanaf de eerste rij op de “snelste achtbaan van de Benelux”