Dit is de sterkste motorfiets ter wereld

Triumh Rocket 3
Triumph Triumh Rocket 3
Niet BMW of Harley Davidson maakt de sterkste motorfiets ter wereld, maar het Britse merk Triumph. Sterker nog: de concurrentie komt niet eens in de buurt.

De Rocket 3 van Triumph is ‘s werelds sterkste in serie gebouwde motorfiets. Het voertuig is niet alleen zo sterk als een buffel, maar ziet er ook zo uit. Met een cilinderinhoud van 2500 cc is de motor groter dan die van de meeste auto's. De trekkracht van 221 Newtonmeter bij 4.000 toeren is eveneens ongekend voor een motorfiets. 

Triumph Rocket 3
Triumph Triumph Rocket 3

Geen enkele fabrikant komt in de buurt van deze waardes. Merken als Harley Davidson en Indian blijven steken bij 1900 cc en BMW's grote boxermotor die volgend jaar uitkomt, is niet groter dan 1,8 liter. De uitlaten van de Triumph zijn zo dik als de bovenarmen van een volwassen man en met zijn 167 pk haalt de krachtige driecilinder een topsnelheid van 221 kilometer per uur. Daarmee is de Triumph acht pk sterker dan zijn sterkste concurrent, de Ducati Diavel.

Triumph Rocket 3
Triumph Triumph Rocket 3

De Triumph is leverbaar als Naked Roadster Rocket 3 R en als Power Tourer Rocket 3 GT. Volledig afgetankt weegt de Rocket 3 minimaal 317 kilogram inclusief bestuurder. Dat lijkt veel, maar in vergelijking met zijn voorganger is de nieuwe editie meer dan 40 kilo afgevallen.  Er zijn vier rijmodi beschikbaar: Rain, Road, Sport en Individual. 

Triumph Rocket 3
Triumph Triumph Rocket 3

Volgens mensen die ermee hebben gereden, is de Rocket 3 net krachtpatser Bentley Continental op twee wielen. Met trekkracht in overvloed in alle versnellingen, zo snel als een speedboot en een heerlijk soepel blok. Ondanks de klassieke buitenkant is de Rocket uitgerust met alles wat een motorfiets veilig maakt, zoals ABS, tractiecontrole en goede Brembo-remmen. In Nederland is de Triumph leverbaar vanaf 26.200 euro.




23 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Erwin De Meyer

    Top !

  • Luc Moortgat

    Haha een driecilinder 2.5 l. Daar zal een serieuze balansas goed moeten werken. Het grote nadeel is dan nog dat deze grote massa laterale krachten veroorzaakt door de langspositie. Porsche was de grootste ooit bij een 4 pitter nl 3l. Warm water uitgevonden ? Trilmachientje...

  • Bart DEVROEY

    Het is te hopen dat ze deze beter afleveren dan mijn speed triple RS van een groffe 17000 euro, die kwam met een beschadigde achtervelg en de dealer heeft geen gehoor, en Triumph Benelux doet alsof ie niet bestaat en antWoord op niks, tof hee. Super service , echt puik.

  • Eduard Vanderheyden

    Geef mij maar De scooters van Moto Serneels in Westerlo prima winkel topservice met vervangscooter.

  • Rudy Raes

    Welk nut geeft het als je straks ook met deze moto nergens meer binnen mag , ik zou eerder de bonneville verkiezen .