Dit is de eerste boot van Lexus, geen hybride maar een diesel

Lexus
Lexus kiest  in navolging van Mercedes, Lamborghini, Aston Martin en Porsche het ruime sop. Niet verrassend, behalve dan dat het merk dat op het land het evangelie predikt van hybrides nu kiest voor een vervuilende dieselmotor.

Details gaf het Lexus niet vrij, behalve dat het gaat om een net geen 20 meter lange en bijna zes meter brede motorcruiser van de Marquis-Larson Boat Group. Lexus leverde naar eigen zeggen vooral stijldetails als de lederen aankleding, het Lexus-logo in de vloerbedekking en een zekere expertise in het combineren van materialen en tinten.

Lexus

Het jacht heeft drie kajuiten en drie badkamers, een hoofddek met houten vloeren en naast een brug binnen ook een zogeheten flybridge op het bovenste dek. Lexus geeft aan dat Volvo voor de aandrijving zorgt. Er zijn twee verschillende vermogensversies leverbaar. De brandstoftanks kunnen 4.000 liter diesel aan. Het verbruik is niet meegedeeld, maar de motoren zullen ongetwijfeld meer dorst hebben dan een hybride van het Japanse luxemerk.

Lexus



11 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Dre Tjoeps

    Voor de groentjes hieronder, vergeet niet dat uw eten uit de supermarkt wordt geleverd door een truck die op 'diesel' rijdt. Want ik geloof niet dat jullie al de groenten en fruit uit eigen tuin halen.

  • Quinten Luyten

    Op een boot is diesel altijd de logische keuze: zuiniger, properder (uitlaatzuivering) en betrouwbaarder. Ooit al een 30 ton-vrachtwagen op benzine gezien?

  • Rody Franks

    En de prijs?

  • Roger Declercq

    Daar zijn ze weer met hun "vervuilende" diesels.

  • raf janssens

    Loische keuze. Een diesel is zuiniger en betrouwbaarder dan een benzineversie.