De VW ID.3 rijdt nu nog rond met camouflerende stickers.
Volledig scherm
De VW ID.3 rijdt nu nog rond met camouflerende stickers. © Volkswagen

De VW ID.3: dit weten we over de belangrijkste Volkswagen in jaren

Binnenkort introduceert Volkswagen de ID.3. De elektrische gezinsauto moet een ‘nieuwe tijd’ inluiden voor het Duitse merk, dat ernstig in opspraak raakte door fraude met dieselauto’s. Vanaf de ID.3 moet alles anders zijn, belooft de fabrikant in thuisstad Wolfsburg. De onthulling is pas begin september, maar dit weten we nu al over de belangrijkste Volkswagen sinds tijden.

10 reacties

  • Jan Verstrepen

    2 jaar geleden
    Schoon en voor sommige toepassingen wellicht interessant, maar wat ben je daarmee, ik zou niet eens naar de Ardennen kunnen rijden met dat ding of ginder moeten uitslapen om het op te laden en voor het milieu moet je het ook niet doen stroom moet ook ergens van gemaakte worden en die batterijen gaan ook maar beperkt mee. Het is allemaal rond de pot draaien, alles aan het stopcontact maar geen mens die weet waar je de stroom vandaan zult halen, misschien opladen met een dieselgenerator??
  • jorie Vanderperren

    2 jaar geleden
    VW kiest eieren voor zijn geld. Met dat rijbereik kan 95% van de bevolking 95% van zijn verplaatsingen doen. Nog wat meer deelwagens en betere treinverbindingen en we geraken al op 100% van de bestemmingen. Nu nog de stuurlui aan wal overtuigen dat elektrisch rijden veel aangenamer, goedkoper en beter voor het milieu is...
  • Johan Billiet

    2 jaar geleden
    50.000 euro voor 550 km...dan ben je beter af met een veel goedkopere Nissan Leaf of een Kia e-Niro....VW loopt weer eens achter...daarom ook sjoemelware in hun vorige diesels...
  • Lisette Theunis

    2 jaar geleden
    Met bedrieglijke en doortrapte autoconstructeurs kan je best voorzichtig omspringen. De onbetrouwbaarheidheid van VW is helaas al meermaals aangetoond. Het milieu of je gezondheid zijn niet hun grootste zorg. Eerst zien of alles wat ze verkopen dit maal 100% correct is. Hopelijk schroeven ze deze auto dan ook volledig uiteen, en testen ze hem grondig.
  • heiko werner

    2 jaar geleden
    Zolang de accupack niet gestandaardiseerd is voor alle auto's en deze uitgewisseld worden kan an speciale pitstops, is deze technologie niet voor iedereen interessant. Bij de adapters voor de USB oplading heeft Europa goed werk geleverd, nu moeten zij het zelfde doen voor accupack in auto's! 1 pack voor stadswagens, twee voor overland wagens en 3 of 4 voor lange afstanden of sport gebruik.
  1. Mobiliteitsexperte pleit voor SUV-vrije zones in stadscentra: “Meer CO2-uitstoot en meer schade bij ongevallen”
    132

    Mobili­teits­ex­per­te pleit voor SUV-vrije zones in stadscen­tra: “Meer CO2-uit­stoot en meer schade bij ongevallen”

    Mobiliteitsexperte Eva Van Eenoo (VUB) hekelt in Knack.be en op Radio 1 de stijgende populariteit van de SUV. "Iedereen die met verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit bezig is, ziet de opkomst van SUV's met lede ogen aan", zegt ze in ‘Knack’. In navolging van de lage-emissiezones pleit zij daarom voor 'no-SUV-zones' in stadscentra of woonwijken. VAB vindt dat alvast geen goed idee.